Hjelpemidler er lov…

Denne dagen begynte med verdens kjukkeste tåke, så ille at jeg knapt kunne se over til andre siden av gaten. I går ville denne grøten ha passet veldig godt på humøret mitt, men i dag var jeg mye lysere til sinns heldigvis. Dessuten så fikk vi besøk av sola på ettermiddagen, og da skal man ikke klage vel?

Jeg hadde noen få ærend som måtte gjøres i dag, så jeg kunne ikke sitte inne å late meg halve dagen.

Det begynte å bli lite med kattemat og kattsand her hjemme, så jeg var nødt til å dra bort på Alna-senteret for å handle inn. Både kattesanden og tørrfór posen er tung, og jeg hadde ikke sjangs til å bære det opp i bilen. Men i bagasjerommet på bilen har jeg alltid en bagasjetralle liggende, sånn at jeg skal slippe å bære tungt. Det kan være tungt nok å dra tralla også, men det gikk ganske greit med venstrearmen. Like greit var det ikke få det inn når jeg kom hjem, men jeg klarte det da når jeg tok tiden til hjelp.

Veldig slitsomt å ikke være i slaget og ha smerter hele tiden, for alt man skal gjøre blir jo så vanskelig!!

#tåke #sol #humør #deprimerende #smerter #vondt #hjelpemidler #katter #katemat #kattesand #blogg

16 kommentarer
    1. Kjenner den følelsen om at alt blir et ork..nÃ¥r man har vondt..og tÃ¥ka legger seg som en tÃ¥ke i hode mitt ogsÃ¥..SÃ¥ smart med tralle…Lurt…:-) God bedring!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Når armene begynte å svikte for noen år siden, fant jeg ut at det var smart å ha en tralle i bilen. Den har jeg hatt bruk for mange ganger :o))

    3. fruensvilje: Jeg håper virkelig det skjer en bedring, for det er ekstremt slitsomt å ha det sånn. Tralla har jeg hatt et par år i bagasjerommet, og den har vært til stor hjelp mange ganger :o))

    4. Søtmonsen ): Ja jeg er glad for den tralla, for det er stritt med sånne tunge handleposer. For noen år siden kjøpte jeg meg trillebag, og da var det en kollega som sa til meg så gammel var hun ikke blitt at hun ville bli sett med en sånn. Nå skal det sies at den damen hadde heller ikke vondt noe sted!!

    5. Søtmonsen ): Dessverre ikke uvanlig for denne damen, hun kunne virkelig lire av seg kommentarer som var sårende. Jeg måtte slå i bordet en gang, og da ble det stilt Har man vondt i armene, så må man bare ta i bruk de hjelpemidlene som er tilgjengelig. Trillebag er veldig fint :o))

    6. Smart meden slik bagasjetrille i bilen. Virkelig smart.
      FÃ¥r man sola er en absolutt heldig…her er den borte en godt stund pga. fjell.
      Ønsker deg fortsatt god bedring :).

    7. BforB: Tusen takk :o)) Ja jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten den, når jeg handler tunge ting.

      Jeg har min familie på Rjukan, og de mister sola på høsten og den kommer ikke igjen før i mars/april. Nå har de jo fått solspeil, så de får jo sett den innimellom :o))

    8. Har hørt om speilet som ble montert opp der ja :).
      Her forsvant sola p̴ slutten av oktober og er tilbake litt ut i februar. Men ser den p̴ andre siden av fjorden, og ellers Рp̴ jobb for eksempel :).

    9. Kjempesmart med sÃ¥nn tralle da!👍 Veldig greit nÃ¥r man skal flytte pÃ¥ noe tungt. Søt kattepus pÃ¥ den plastposen, den mÃ¥ du ta vare pÃ¥.😉 Fortsatt god bedring, hÃ¥per virkelig det ordner seg med armene dine etterhvert.

    10. BforB: Tror de har stor glede av speilet, men jeg leste her om uka at de måtte snu litt på det for det smeltet skøyteisen de hadde lagt ute på plassen. Så det er jo tydelig at det varmer :o))

    11. Hanne Beate: Tralla har spart armene mine mange ganger, når jeg har handlet stort og tungt ??Ikke så mye bedring på armene dessverre, og i dag er det helt håpløst siden jeg har vært hos fysioterapeuten..

    12. maiken: Jeg husker ikke helt hvor jeg kjøpte tralla henne, Clas Ohlsson eller hos Stapels (tidl. Binders). Status pÃ¥ armene gÃ¥r bÃ¥de opp og ned, og i dag litt verre siden jeg har vært hos fysioterapeuten…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg