🎂 Bursdagsmiddagen 🍷🍷

Som jeg nevnte i innlegget om helgen i Haugesund, skulle jeg lage et eget innleg om den deilige middagen vi fikk servert på lørdagen. Selve bursdagsmiddagen, for M og Terje. M hadde kjøpt inn en stor fin tynnribbe, som han pleiet med kjærlighet til den vokste i ovnen å ga oss en deilig sprø svor over det hele.

Til denne hærligheten laget M potetstappe og surkål fra bunnen av, sammen med en ekstremt god saus. Jeg har aldri vært spesielt begeistret for saus til ribbe, og  her i heimen har vi alltid brukt ribbefett til ribben. Etter lørdagens middag, må jeg jo bare innrømme at jeg har blitt omvendt :o)) Til dessert ble det sjokoladekake, kjøpt inn for anledningen, men som på ingen måte smakte noe dårlig av den grunn!

Det er bare å bøye seg i dypt for Chef M, og hans ekselente kokkekunst :o))

 

#middag #bursdagsmiddag #ribbe #potetmos #surkål #bursdagkake #sjokoladekake #blogg

12 kommentarer

Siste innlegg