“Behov: Sosialt samvær”

Når man går hjemme dag ut og dag inn, så er det ikke hver dag man ser folk og har noen skravle med. Etter to dager med bare kattene som selskap, følte jeg at det var på tide med litt sosialt samvære. Ikke bare det!! Jeg trengte å ha noen å prate, så derfor var jeg ganske tidlig oppe å gjorde meg ferdig :o))

Bestis Anne og kusinen Brit skulle bake julekaker, så derfor gikk ferden til dem…


(bildet er lånt)

Da jeg kom ved 12 tiden var damene i full gang med å steke brune pinner, og etter en liten pause satte de i gang med riflekjeks og deretter kromkaker. Jeg krøllet meg sammen på sofaen, mens jeg så på dem jobbe. I fjor jobbet vi sammen og delte kakene mellom oss, men det ble ikke spist noe serlig av dem her hos meg så jeg bestemte at jeg ikke skulle bake noe… Vel, jeg har litt lyst il å bake kromkaker. Jeg har aldri stekt det på egen hånd før, så det blir i såfall første gangen.

Det ble en lang og veldig hyggelig dag, selv om jeg satt å så på at de andre to satt å jobbet. Jeg trengte virkelig litt sosialt samvær i dag, og så fikk jeg jo brukt snakketøyet mitt, hihihihi!! På toppen av alt serverte Anne en deilig Stroganoff gryte til middag. Jeg hadde nesten ikke spist noe i dag, så det smakte helt nydelig.

Nå har jeg sunket så langt jeg kan ned i godstolen jeg kan komme, og ser Hjemme Alene på Netflix for endte gangen. Det var den som dukket opp først, og jeg tenkte at den kunne være grei å sløve ut resten av kvelden på :o))

#sosialt #samvær #bake #julekaker #brunepinner #riflekjeks #kromkaker #kaker #stroganoff #middag #hjemmealene #blogg #film #netflix

12 kommentarer
    1. Så herlig! det trengte du nok da ja..kjenner til den følelsen av å ikke ha snakket med noen..på lang tid..hihih. Ha en god kveld! og håper det går fremover med nakke og arm!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk kjære deg :o)) Ja det var godt Ã¥ “prate” noen andre enn kattene, hihihi!! De er godt selskap, men de sier jo ikke sÃ¥ mye :o))

    3. Det er bra at man kan besøke noen nÃ¥r man er syk – det er god medisin i seg selv. Kaker er godt men noe baking blir det neppe her i huset – burde ha lært meg det men det blir kun med tanken. Det blir neppe noen tur til Cafe Amsterdam i morgen onsdag – glemte at jeg sa noe som ble en avtale som innebærer en togtur. Tar det helt klart igjen senere.
      Prioriteringer mÃ¥ gjøres i jula og det er lommeboka som er “sjefen” i disse dager. Men en gave ble kjøpt i gÃ¥r – nÃ¥ er det kun 3 igjen. Ha en fin dag.

    4. Helge: Hadde flere forstått at lommeboka og bankkontoen var sjefen nå når det går mot jul, så ville det vært langt mindre som havnet i gjeldsfella i januar måned!! Jeg har kjøpt to julegaver så langt, men til fredagen skal jeg ut sammen med en venninne å handle inn de fleste :o))

      Det gjorde veldig godt å komme sammen med de andre to damene, og få seg en god prat. Følte meg mye bedre når jeg kom hjem :o))

    5. Søtmonsen ): Ja sÃ¥nne kvelder er gull verdt de :o)) Jeg skal bake lussekatter til lucia, det er en tradisjon, og sÃ¥ har jeg lyst pÃ¥ kromkaker…. Vi fÃ¥r se hva det blir til!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg