Første besøk hos Manuellterapeuten

Jeg satt lenge på formiddagen og debatterte med megselv om hvorvidt jeg skulle gå meg en tur… Brukte så lang tid på det at tiden løp fra meg, og før jeg viste ordet av det var det på tide å komme seg bort til Manuellterapeuten for den første sesjonen.

Ettersom det bare var skumring ute, valgte jeg å gå igjennom skogen…. Det ser veldig mørkt ut på bildet, men det var ikke så ille. Hadde det vært helt mørkt ville jeg ha gått langs gaten, for det er så mye røtter som ligger over stien i skogen. Det kan være vanskelig nok å la være å snuble og dette på dagtid, så da kan du jo selv tenke deg hvordan det blir når mørket senker seg.

Det var mye varmere ute enn jeg hadde trodd, og den nye varme boblejakken var nesten litt for varm. Jeg hadde ikke tid til å gå inn igjen å skifte, så jeg var nødt til å bare bli varm. Nå høres det ut som om jeg nesten rant bort, men så ille var det jo selvsagt ikke, hihihi!!

Hele Oppsal er jo en stor byggeplass om dagen, så det lønner seg å gå når man skal bort til legesenter eller behandling. Det var en fin spasertur bort i det fine kveldsværet.

Det ble ikke så veldig mye behandling eller trening hos terapeuten denne gangen. Mye av tiden gikk med til å fortelle om hvilke plager jeg har, hvordan kroppen fungere eller lettere sagt ikke fungerer osv. Dette brukte vi 45 minutter på, og de resterende ble til å testeut hva jeg klarte og ikke klarte. Jeg måtte opp på benken en liten tur, hvor han klemte og kjente på alle vondtene mine. Etter å ha klemt her og der og hørt hva jeg fortalte mente han at jeg faktisk hadde Fibromyalgi, alle symptomene er der i tillegg de vonde punktene. Dette er jo noe den forrige fysioterapeuten min har sagt hele tiden. Jeg skal tilbake på mandagen for en ordentlig treningstime, og det skal bli spennende å se hvordan kroppen er etter den. For jeg var temmelig kjørt i kroppen etter det lille vi gjorde denne gangen!!!

Vaktmesteren våres har satt opp flere juletrær rundt om i Borettslaget, og dette søte treet står på baksiden av blokken jeg bor i. Måtte bare ta en bilde av det da jeg kom hjem igjen :o))

Alle de andre rundt om kring, som har pyntet balkongene sine med lys har hvite pærer… Ikke denne damen her, for hun er glad i farger og liker å skille seg ut. Så jeg kjører lyslenker i rødt, grønt, blått og oransje. Lenken har 7 innstillinger hvor av flere av dem blinker, men der går grensen også for meg. Jeg har stilt inn lenkene min sånn at de lyser “stille” og rolig. Føste gangen jeg hadde de oppe så syntes jeg det virket kult at det blinket, men når det ble mørkt holdt jeg på å bli gal så sent på kvelden var jeg ute med gardintrappen å endret sånn at det ikke blinket mer ;o))

Rett etter at jeg hadde spist middag, ringte naboen inn å lurte på om det passet at hun stakk over på en kopp kaffe. Selvsagt passet det, og det er alltid veldig hyggelig når hun kommer over en tur. I dag hadde hun fått en veldig trist nyhet, som hun følte et sterkt behov for å prate om. Det er jo klart at man stiller opp i en sånn situasjon!

I kveld er jeg veldig trøtt og sliten, så jeg skal prøve å komme meg i seng litt tidlig. Det har dessverre blitt veldig sent de siste nettene, men jeg har satt alarmen på 9, selv om jeg ikke skulle noe sted. Greit å komme opp litt i någenlunde tid sånn at man ikke sover bort dagen.

#manuellterapi #behandling #sliten #utkjørt #vær #mørkt #spasertur #juletre #belysning #nabobesøk #trøtt #sove #blogg #desember #førjulstid

16 kommentarer
    1. Bra at man kan få hjelp når det er noe. Håper det virker fort. Det bygges også mye her i byen. Millioner på millioner av kroner investeres i leilighetskomplekser som få har råd til. Men slik er det blitt, men det blir modrene og fine bomiljøer rundt grønne arealer. Det er mange av de i Oslo og andre steder. Tok opp julepynten fra boden nylig. Pynter selv ikke overdådig men ser i blokkene rundt her at noen har pynte balkongen veldig. Ble ferdsig med gavene igår – blir kanskje en ekstra gave + en liten ting til etpar naboer.

    2. Du må ha lykke til med behandlingen..ja fibro har jeg også..og det er gjerne noe man pådrar seg vist man har gått med “vondter” over lang tid.. Ha en god dag og helg!

    3. Har selv hatt fibromyalgi i 30 år, og har funnet ut etter hvert at jeg blir verre hvis jeg er mye i ro. Man skal vel ikke hardtrene, men være i bevegelse er lurt. Lykke til!

    4. Så flott at du får behandling! Det hjelper helt sikkert på, og så får du nok beskjed om hva som er lurt å gjøre av egentrening/bevegelse. Koselig med mye lys i advents- og juletiden, – så fint du har fått det på verandaen din! Ønsker deg en god helg!😊

    5. Blir spennende å høre hvordan du responderer på det manuell terapeuten gjør da, for kjenn og føl godt etter….
      Lys er fint nå uansett farger eller gult, hvitt, men jeg sier nei takk til blinkende…:)

    6. Helge: Før de starter å bygge på Oppsal, var jeg på en infomøte om hvordan det kom til å bli. Da fikk vi se bilder av leilighetene og prisene. De var altså så svimlende at jeg hadde aldri i verden hatt råd til å kjøpe dem, dessverre. Jeg håper virkelig at treningen hos Manuellterapeuten vil være til stor hjelp. Jeg fikk unna noen julegaver i dag da vi var ute å handla, så nå er det bare å få sendt dem.

    7. Siv Svanem: Ja, jeg er veldig fornøyd med lysene på balkongen min å syntes det er fint :o)) Ser fram til mandagen hvor vi bare skal fokusere på behandling. Det er først da jeg kommer til å se hvordan kroppen kommer til å fungere.

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Nå var det ikke så mye behandling i går, men på mandag blir det full fokus på trening og behandling. Da blir det veldig spennende å se hvordan kroppen reagere. Ha en fortsatt fin kveld og helg :o))

    9. Synne: Tusen takk :o)) Det du sier der, var akkurat det Manuellterapeauten så også. Det er ikke om å gjøre å trene masse, men finne ut hva som er akkurat passe for kroppen. Til mandagen begynner den jobben, og jeg både gleder og gruer meg :o))

    10. annebe: Jeg håper også at behandlingen gir god effekt, og det er jeg sikker på at den vil. Denne karen jeg har begynt hos er spesialist på akkurat sånn vondter som jeg har :o)) Jeg er superfornøyd med den fargesprakende balkongen min. Det er artig å overhøre samtaler mellom folk jeg ikke kjenner, som prater om hva de syntes. De skulle bare ha vist at jeg sto i nærheten å lyttet, hehehe! Ha en riktig god helg :o))

    11. Hanne Beate: Det blir spennende å se hvordan kroppen reagerer på behandlingen, og den første ordentlige behandlingen blir nå førskommende mandag. Han kommer til å gi meg øvelser jeg kan gjøre hjemme. Jeg gjør allerede noen jeg har fått tidligere, men det spørs om de er riktige!! Jeg er veldig fornøyd med balkongen min, og den skiller seg helt klart ut, hihihi!!

    12. maiken: Jeg er også veldig spent på hvordan kroppen min vil reagere, og på mandag vil den bli satt på prøve. Nei, blinkende lys blir alt for stressende…. Jeg syntes det var flere som hadde det før enn nå, heldigvis :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg