Steke medisterkaker, i boks!

Meningen var at jeg skulle stå opp grytidlig i dag, sånn at jeg skulle bli ferdig med å steke medisterkaker på formiddagen. Ettersom jeg kom hjem ved 2 tiden i natt, var jeg nok ikke helt klar for å stå opp grytidlig nei. Jeg kom til megselv ved 10 tiden, og begynte å finne frem det jeg skulle ha…. Trodde at jeg hadde kjøpt potetsmel, men det hadde jeg selvsagt ikke gjort.

Jeg spurtet over til naboen å spurte om hun hadde potetsmel, men det var like tomt hos henne. Så ringte jeg til bestis Anne og spurte henne, og hun hadde heldigvis en boks stående. Ettersom jeg hadde glemt igjen nettbrettet og noen farger hos Anne i går kveld, bestemte jeg meg for å kjøre opp til henne å hente alt sammen. Jeg var tilbake igjen før det hadde gått en time.

Å her er resultatet av et par timers jobb… Trodde først at de kom til å bli litt tørre, men jeg smakte på dem å de var så saftige og gode at jeg kunne ha spist flere. Skal ha ta en par til middag sammen med medisterpølse og surkål litt senere i dag :o)) 

Nå har jeg bare igjen to ting, som bare må lages før jul. Det første er lussekatter, men de skal jeg vente til i morgen med å lage. Det neste er delfiakake, men den er det litt tidlig å lage. Tenker jeg venter med det til bare noen dager før julaften. Delfiakake er noe av den mektigste som finnes, men også noe av det beste jeg vet å som jeg bare må ha til jul :o))

På fredag var bestis Anne, Terje og jeg ute for å handle julegaver o litt annet. Da kjøpte jeg bl.a. en julete som jeg var veldig spent på hvordan smakte. Etter at jeg var ferdig med medisterkakene, sank jeg lagt ned i godstolen med en kanne med rykende varm te. Den var virkelig god, og med mange deilig smaker. Teen kjøpte jeg i en delikatesse på Strømmen Storsenter og har de mer igjen neste gang jeg besøker dem skal jeg kjøpe et par poser til.

#matlaging #medisterkaker #julemat #juemedister #steke #julete #fruktig #blogg

12 kommentarer
    1. Så godt du fikk tak i potetmel da..ja jeg lager de ikke fra bånn av..kjøper medisterfarse og steker..fix ferdig! og det er DE jeg liker best..ikke grove..så da blir det dem..hihih.men kos deg med dine..de er sikkert kjempe gode de også!!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Når min levde så pleide hun å lage medisterkaker av 1 del medisterfarse og 1 til 1,5 del kjøttdeig. Selv så kjøper jeg medisterdeig å sper opp med egg og melk å krydrer i vei. Det er flere måter å lage gode medisterkaker på :o))

    3. medisterkakene såg lekre ut ) godt en kan spørre flere om råd når en selv mangler ingrediens ))
      ser koselig ut hos deg no,og en god tekopp hørtes ikke feil ut til kvelden

    4. fruensvilje: Jeg tok et par til middagen, og smakte utrolig godt :o)) Vanligvis pleier naboen og jeg å låne av hverandre når det er noe, men denne gangen var hun tom for det jeg trengte. Jula har flyttet inn hos meg nå, bare juletreet igjen :o)) Smakte godt med julete i dag ja, og den har sånne store fruktbiter i seg at det passet best å bruke tebryggeren :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg