The blogger Tag

Jeg ble utfordret av Carina  (denruteteskjorta.blogg.no) til å være med på denne utfordringen. Først var jeg litt usikker på om jeg skulle være med, men så valgte jeg å gjøre det å svarte på spørsmålene i utfordringen. Nedenfor følger litt info før jeg kommer med mine svar:

Bloggutfordring:

Litt info før vi starter;

La oss spre utfordringen rundt blant oss norske bloggere!
– Besvar spørsmålene under. (åpenbart, men det måtte sies)
– Link til bloggeren du ble utfordret av / tok utfordringen fra.
– Send utfordringen videre til en eller flere med-bloggere.
– Om du bruker hashtags i bunnen av innleggene dine:

Legg til #bloggerutfordringen så kan vi lett finne hverandres innlegg.

1. Når startet du å blogge?
Jeg har hatt forskjellige blogger tilbake til ca 2000, men på forskjellige utenlandske og norske platformer enn blogg.no. Den siste var en jeg startet på det som i dag heter Worldpress, men jeg husker ikke hvilket år det var. Etter hvert fant jeg blogg.no, og 29. mars 2009 startet jeg www.veralynn.blogg.no

2. Hva fikk deg til å blogge?
Jeg har alltid skrevet dagbok, hvor jeg alltid har vært veldig personlig. Syntes at det kunne være gøy å skrive om ting som skjedde i hverdagen, uten at jeg var alt for personlig, og se om noen faktisk syntes det var verdt å lese det. Når jeg startet å blogge var det ikke for å bli en toppblogger, for det krever så pass mye oppfølging som jeg ikke følte at jeg hadde/har tid til å sette av.

3. Hvilke type ting blogger du om? (eksempelvis: matlaging, hverdag, skjønnhet)
Jeg blogger om alt og ingenting, men skriver ikke innlegg som skaper masse debatt. Liker å krydre bloggen med bilder, stort sett som jeg har tatt selv men jeg låner innimellom.

4. Beskriv bloggen din med 3 ord: (det er lov til å skryte)
Hverdagsblogg ? dagbok (uten å være for personlig) – venn

5. Hva var den første bloggen du fulgte aktivt med på?
Den de første jeg fulgte på bloggen har dessverre gitt seg med å blogge, og de har slettet bloggen sin. Noen har også gått over til andre platformer, og jeg følger de ikke der. Men et par av de bloggerne jeg har fulgt lengst, og som fortsatt er aktive er www.midtlivskrise.blogg.no og www.sivmargret.abcblogg.no

6. Hvor finner du inspirasjonen din til innleggene?
Ettersom jeg som regel skriver om ting som skjer i hverdagen min, er det der jeg henter inspirasjon til innleggene. Jeg finner jo også inspirasjon av ting jeg leser i aviser, hører på radion eller også fra andre bloggere.

7. Hva vil du si er den vanskeligste delen med bloggingen?
Det vil jeg si å våge å være mer personlig, og skrive innlegg som interesserer og inspirerer andre til å komme med tilbakemeldinger som er både kritiske og gode. 

8. Hva syns du er den aller beste delen med å blogge?
Det beste, mmm? Jo det må jo være at andre faktisk liker det jeg har skrevet, og tar seg tid til å kommentere innleggene. I tillegg blir man jo kjent med mange kjekke og fine mennesker.

9. Hva er dine ambisjoner/mål for bloggen i 2017?
Jeg håper å ønsker at jeg kan bli litt mer modig, med det mener jeg at jeg tør å skrive om ting som kan skape debatt. Skrive flere innlegg som ikke bare handler om hva som skjer i løpet av dagene som går. Jeg har mange og sterke meninger, og har vel så langt ikke vært så flink til å vise dem på bloggen.

10. Fortell om ditt beste blogg minne eller beste opplevelse?
Jeg har flere gode minner opp i gjennom årene på bloggen, men det eldste av dem som nok også er en av de beste opplevelsene er når jeg traff kattene mine for første gang. Det var 27. juli 2009, og jeg hadde sittet i bilen i over 6 timer å var dødssliten. Allikevel ikke så sliten at jeg ble med bort i stallen for å hilse på Ronja og Vinja, som jeg da ikke viste om var gutter eller jenter. Mange tenker at det kanskje er rart at det er en beste opplevelse, men de er barna min og jeg elsker dem over alt på denne jord.

11. Har du en Facebook side for bloggen din? (put in shameless plug here, altså linken)
Jeg har opprettet en egen Facebook side for bloggen, men jeg bruker den ikke aktivt selv. Det blir bare til at jeg sender over blogginnleggene jeg skriver til siden. Du finner den her: https://www.facebook.com/PittbulljeddasVerden/

12. Hvem sender du utfordringen videre til?
Jeg kaster ballen videre til disse flotte bloggerne, tar dere ut fordringen?

– Siv Margret (www.sivmargret.abcblogg.no)
– Marit (www.midtlivskrise.blogg.no)
– Frodith (www.frodith.blogg.no)
– Veronica Rona (www.mafiaqueen.blogg.no)

#bloggerutfordringen #utfordring #challenge #blogging #blogg

6 kommentarer
    1. kjekt å bli bedre kjent med deg ) nå håper jeg att jeg ikke blir utfordret for det har jeg ikke energi til i år ,har jo svart på mye av det samme tidligere ) jeg liker personene bak bloggene jeg følger og føler att dere alle er blitt mine venner )) og det er utrolig hyggelig når anledninger byr seg så en får møte noen live =))

    2. fruensvilje: Bare hyggelig :o)) Jeg føler som du at etter hvert som tiden har gått, har dere som jeg følger blitt venner. Vi deler jo en god del av hverdagen med hverandre, og det er jo så koselig :o)) Jeg var veldig i tvil om jeg skulle være med på denne utfordringen, men jeg kopierte alle spørsmålene over i et Word-dokument og svarte på noen nå og noen dag. Ellers hadde jeg nok ikke hatt noen erergi til det jeg heller.

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk, og bare hyggelig. Mange av spørsmålene var det litt vanskelig å svare på, men jeg kom meg igjennom dem på en ærlig og fin måte :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg