Helt ferdig….

I dag slo besis Anne og jeg oss sammen å dro ut for å handle inn det siste til julehelgen. Det var i grunnen bare det som manglet, og ingen av oss følte noe særlig for å dra rundt i butikker lille julaften. Det var da endelig kaotisk nok i dag, så man kan jo forestille seg hvordan det blir siste dagen

Før vi kunne gi oss i kast med matbutikken, hadde jeg noen små erender… Tørrfór til kattene mine, og gravlys til graven på julaften. Jeg måtte fjerne lyktene jeg hadde der, da de hadde blitt ødelagt. Jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe nye lykter nå, så det får bli gravlys på julaften og nyttårsaften.

Når vi kom til Bryn-senteret var vi begynt å bli litt sultne, så vi bestemte oss for å stikke opp på Al Dente å spise lunch. 

Jeg tror at jeg hadde en formening om at jeg ikke trengte så mye, for ribbe, medisterkaker, medisterpølse, poteter og surkål til julaften er allerede i huset. Allikevel ble det ganske mye oppe i handletralla etter hvert, og jeg tenkte med skrekk på hvor mye jeg måtte ut med når jeg kom til kassa…. Det var ikke noe unyttig oppe i tralla… Hihihi, de sunneste varene ligger i bunn sånn at de syntes ikke, så det kan se ut som om jeg har kjøpt mye snoop….!!

Jeg skal lage en fruktkurv til jul, men innimellom frukten har jeg tenkt å stikke noen småsjokolader og kjærligheter. På Meny hadde de akkurat det jeg så etter, så får kurven – ja takk begge deler :o))

Når jeg kom hjem var jeg helt tappet for krefter, og etter at alle varene var pakket bort på sine plasser sank jeg ned i godstolen å forsøkte å drikke en kopp kaffe. Fikk i meg halve koppen, og så sovna jeg fra den…

Det var meningen at jeg skulle ta ut ribba i går kveld sånn at den var tint til i dag, men hvem var det som klarte å glemme det?? Jeg kom på det i det jeg pakket bort maten tidligere i dag, og fikk tatt den ut å lagt den på benken til tining. Da den var blitt myk i kantene pakket jeg rundt folie og satte den inni kjøleskapet til i morgen. Da blir det krydring etter alle kunstens regler :o))

Det eneste som står igjen nå, er litt støvsuging, lett støvtørking og gulvvask, men det kan hende at jeg venter med til lillejulaftens formiddag.

#julehandel #kattemat #bryn #meny #aldente #lunch #matvarer #innkjøp #energiløs #sliten #sove #blogg #ribbe

10 kommentarer
    1. Ja jeg skal si kurven vÃ¥r ble veldig overlesset i gÃ¥r! jeg orker heller ikke ta det i siste liten..men mange som tenkte det i gÃ¥r..men Ã¥ har vi det meste i hus! ribba ja..guri..mÃ¥ se om mannen husket Ã¥ ta den ut…takk for pÃ¥minnelsen.. ha en god førjulstid! klem

    2. det var masse gosaker i handlekurven din ja hi hi ,men sånn blir det oftast i disse juletider )) vi tar siste handel i morgen siden min mann jobber i dag,men da blir det stort sett melk,fløte grønnsaker og frukt )
      det blir nok jul og altfor mye mat i år også skal du se hi hi

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det var mange som tok julehandelen i går, og alle sammen hadde vi det samme oppgitte ansiktsutrykket da kurven ble fullere og fullere, hihihi!! La julefreden senke seg og nyt julen. Klem ??

    4. fruensvilje: ?? Du har nok rett, at det blir mer enn nok mat og godterier… ?? Dessuten er det jo snakk om 3 dager, og sÃ¥ er jo butikkene Ã¥pne. Tror veldig mange glemmer det ??

    5. Det er koslig med en handletur sammen med noen. Hvis man veit hva man skal ha er det greit men nÃ¥ like før jul har det lett og bli “litt til” flere ganger. Et kafebesøk blir det gjerne ogsÃ¥ men blir det flere slike besøk pÃ¥ samme blir man fort lei. Ellers er det begrensa hva man kan fÃ¥ i seg i jula, jeg satser pÃ¥ frukt og heller lite marsipan. Ellers gir jeg meg selv julegaver Ã¥ret rundt – sÃ¥ i dag ga jeg noen kroner til et godt formÃ¥l.

    6. Helge: Skal jeg være ærlig sÃ¥ er jeg 100% sikker pÃ¥ at jeg har handlet inn alt for mye, som vanlig! NÃ¥r det er sagt sÃ¥ har jeg mat og andre ting til godt ut i neste uke :o)) Kafebesøk er alltid hyggelig, og det var ganske lenge siden vi begge hadde vært pÃ¥ det stedet. De har veldig god mat der. Det er godt Ã¥ vite at nÃ¥ er alt i orden, og jeg slipper Ã¥ stresse for Ã¥ bli ferdig…. Det har jeg gjort alt for mange ganger dessverre!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg