🎆 Godt Nytt Ã¥r 🎉

Først og fremst vil jeg passe på å si Godt Nytt år til alle bloggvenner, med og uten egen blogg.

Da har året 2016 blitt historie, og det nye året med blanke ark blitt snart 19 timer langt. Jeg har alltid en sånn rar følelse i kroppen på 1. nyttårsdag, ikke pga av alkohol, men mer det at et helt år har gått å jeg tenker på alt jeg burde ha gjort, som jeg ikke gjorde. Det er sånn hvert eneste år, men heldigvis så går det ganske fort over :o))


Dagen ble feiret ganske stille og rolig sammen med bestis Anne, med god mat pluss litt ekstra :o)) Vi handlet inn en kalkunfilé i romjulen, av den typen som ligger i pose med marinade. Den vi valgte var med hvitløk. Vi kunne selvsagt ha kjøpt en hel fugl, men siden det bare var oss to som skulle spise var det ikke noen ide å kjøpe noe større. Siden jeg er stor på allerede ferdig mat, så ble det surkål fra pose, og saus fra pose. Det satte på ingen måte noen demper på smaken, for det smakte helt himmelsk!!

Før jul fortalte Anne at hun hadde sett en oppskrift på en ostekake med pepperkakebunn, og den hadde hun veldig lyst til å lage. Hun bestemte seg for å gjøre det, sånn at vi kunne kose oss med den på Nyttårsaften. Den smakte altså så utrolig godt, og var det ikke for at jeg var så innmari mett så ville jeg nok ha tatt et stykke mer. Kremen under gelelokket består av lettrømme, philadelphiaost (naturell), mandarinost, melis, sitrongelepulver + litt til som jeg ikke husker. Kaken var mye friskere i smaken enn noen annen ostekake jeg har smakt tidligere.

Vi gikk ut på balkongen for å se på fyrverkeriet, og det var mange flotte raketter som ble sendt opp. Siden ingen sendt opp rett i nærheten av der vi sto, var det heller ikke så enkelt å få noen fine bilder av fyrverkeriet. Det ble litt for langt unna for mobilkamera, og jeg hadde ikke ladet speilrefleksen så da ble bildene som de ble. Jeg tok egentlig ikke så mange, for jeg hadde ikke lyst til å stå med nesen inn i mobilen under hele seansen.

Det ble veldig lite søvn på meg i natt, dels for at jeg ikke kom meg i seng før ut på morningen, og da jeg endelig kom under dyna føltes det som om kroppen min var i opprør. Det gjorde at ikke fikk sove med en gang, ikke en gang med to malende puser liggende i senga sammen med meg. På grunn av det har jeg bare tatt livet helt med ro i dag. Jeg rydet og ordnet opp i heimen da jeg sto opp, men så satte jeg meg ned fargeboka mi. Var ikke så lett å rive seg løs etter det, og jeg satt ganske lenge. Til slut var det magen min som sa fra at det var på tide å lage seg middag. Det føles ganske greit å starte det nye året på en stille og rolig måte :o))

#godtnyttår #nyttårsaften #venninnekveld #kalkun #kalkunfilé #ostekake #feiring #fyrverkeri #nyttår #raketter #søvnproblemer #blogg

18 kommentarer
    1. Nei, det er bare å gå videre og ikke se seg tilbake. Uansett får du ikke gjort noe med det som skjedde eller ikke skjedde året forut. Grip det nye året og gjør det du lyster! Så fin den ostekaken ble da, sikkert god. Slik vil jeg lage neste jul. Vi tok også bare et kalkunbryst til nyttårsmiddag og ikke en hel kalkun, fordi vi var kun tre, min mann, min voksne sønn og jeg. jeg så overhodet ikke ut en eneste gang da klokka slo 24.00 jeg. Jeg var ute og fotograferte i fjor. Men i år ble jeg inne i sofaen. Jeg synes det er meningsløst å bruke penger på noe så dumt som nyttårsraketter. Vi har jo hatt noen raketter vi også opp igjennom årene, mest for barnas skyld. Uansett godt nyttår da! Nyttårsklem <3

    2. du avsluttet det gamle og begynte det nye året på en fin måte synes eg,tror eg må lage ostekake av mine pepperkaker også for ingen spiste dem i julen hi hi ,håper du finner roen og får en god natt i natt

    3. Den kaken sÃ¥ ny og spennende ut ja..og det ER godt Ã¥ starte dagen og det nye Ã¥ret, stille og rolig…Man bør vel egentlig alltid følge det kroppen sier..ihvertfall om man har mulighet til det..sÃ¥ det var nok lurt Ã¥ ta en rolig dag i dag! Ha et riktig godt nytt Ã¥r!!

    4. Godt nytt år. Høres ut som nyttårsfeiringa di ble veldig koselig. Nå har du et helt nytt framom deg med masse nye sjanser :).

    5. toveview: Du har helt rett, man får ikke gjort noe med det man ikke fikk gjort. Det stikker ikke så dypt, og jeg har allerede begynt å glede meg til ting jeg skal gjøre i 2017. Mest turen til Scotland i begynnelsen av september, hvor vi skal besøke en del av stedene fra favorittserien Outlander ? Jeg kjøper aldri raketter jeg heller, det er flott å se på men koster en formue å kjøpe inn. Bedre å nyte andres i stedet :o)) Jeg skal be Anne om oppskriften på ostekaken å legge den ut på bloggen, så er det bare prøve den :o))

    6. fruensvilje: Vet du, jeg orker ikke sånne heftige festligheter lenger, syntes det bare er slitsomt. Spesielt dagen der på. Mye bedre å kose seg å ta dagen helt med ro :o)) Jeg skal legge ut oppskriften på ostekaken i morgen, når jeg har fått oppskriften fra Anne. Ja, jeg håper også at jeg får ro i kroppen å får sove godt i natt :o))

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Kaken er veldig god, og en fin måte nå etter nyttår å bli kvitt de pepperkakene man ikke har spist opp. Oppskrift på den kommer i morgen kveld. Jeg pleier jo ikke å ha nyttårsforsetter, men kanskje jeg burde ha et: Lytte til kroppen, og ta hensyn til den når den forteller meg at den er sliten å trenger hvile!

    8. Tusen takk og riktig godt nytt Ã¥r til deg ogsÃ¥!💕 SÃ¥ fint klarvær det var hos deg, – jeg leste at i sentrum hadde det vært sÃ¥ tykk tÃ¥ke at ingen hadde sett fyrverkeriet pÃ¥ Aker brygge. Vi sender heller ikke opp raketter, men det er fint Ã¥ nyte synet til naboene sitt.😊 Jeg pleier Ã¥ bake sÃ¥nn ostekake, men har ikke prøvd pepperkaker som bunn, bare Digestivekjeks.

    9. Hanne Beate: Jeg så det på nyhetene at det hadde vært tåke nede i byen, og på motorveien oppover. Sjefen hadde lagt ut bilde når de kjørte på motorveien mot Lørenskog, og man kunne nesten ikke se bilen foran, skremmende. Jeg har bedt venninnen min å sende meg oppskriften når hun kommer hjem i dag, og da skal jeg legge den ut på bloggen. Ha en fortsatt fin dag :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg