Alt på en dag…

I dag var jeg oppe før hanan gol, og det kjenner jeg godt på akkurat nå… Det har gått i et fra jeg sto opp til sånn tidlig på formiddagen. Jeg har både vært hos legen og til behandling i dag.

Akkurat i det jeg var på veg ut av døra oppdaget jeg at de hadde ringt fra legekontoret. Jeg ringte dem tilbake med en gang, og tenkte at nå var legen syk og jeg måtte vente en dag eller så for å kunne komme. Jo da, det stemte det at han var syk, men jeg hadde heldigvis fått en time hos en annen lege 20 minutter senere enn den opprinnelige timen.

Ettersom det er så vanskelig å parkere ved legesenteret, pga byggeprosjektet på Oppsal Senter, valgte jeg å gå bort. Det var jo en sånn nydelig dag med nesten blå himmel og sola som var begynt å stå opp i horisonter. Det var litt skarp luft, men det var bare behagelig.

Det ble nesten 20 minutter å vente på å komme inn til legen, men jeg hadde ikke hastverk så det gikk veldig greit det. Det var fult av folk på venteværelset, og alle sammen satt sånn å kikket på hverandre i smug, og omtrent alle trakk til seg øynene hvis de oppdaget at den de så på, så tilbake. Jeg gjorde det samme selv, men det var jo gøy å se hvor brydd folk kunne bli :o))

Jeg kom til en veldig hyggelig turnuslege som heter Vidar, med en hærlig trønderdialekt :o)) Etter en lengre konsultasjon ble jeg 100% sykemeldt ut denne uken, og så skal jeg prøve meg på 50% fra mandagen av igjen. Jeg er veldig spent på hvordan det skal gå, men gleder meg også til å få komme i gang igjen. Det er ikke bare bare å gå hjemme heller, men det er klart når man ikke er i form så er det ikke noe annet alternativ. Ny status på hvordan det blir når neste uke er omme får tas i slutten av uken.

Jeg kunne ha valgt å ta bussen hjem igjen, men valgte å bruke bena å forsere bratte bakken, som sees i bakgrunnen. Du syntes kanskje ikke den er så bratt, men med dårlig kondis og knær er den en utfordring for meg. Iallefall etter julefeiringen hvor jeg virkelig har gasset meg i alt jeg ikke burde.

Når jeg kom hjem rakk jeg å sitte å slappe av en stund, og spise en lunch før jeg måtte avsted igjen. Manuelterapeuten holder til på Oppsalklinikken, som ligger mer eller mindre rett nedenfor legesenteret. Oppsalklinikken har egne parkeringsplasser for sine pasienter, men jeg gikk bort igjen som et ledd i trening og oppvarming. Før behandling hoppet jeg opp på sykkelen og syklet noen minutter for å bli god å varm. I dag kjørte vi opp tempoet litt, og kom i gang med noen tyngre øvelser. Etter at behandlingen kjente jeg godt i skuldrene og knærne at jeg hadde brukt kroppen. Det var vondt og godt på en gang.

Jeg gruer litt for hvordan det skal bli å jobbe og ha trening/behandling på samme dagen….? Kroppen tåler ikke så mye så jeg må være forsiktig å ikke overdrive, men ta det forsiktig sånn at jeg ikke gjør vondt verre. Jeg tror nok ikke at det vil skje, for “Vegard” kommer til å være med meg hele tiden å passe på at jeg gjør alt riktig.

#lege #turnuslege #legesenter #behandling #trening #østensjølegesenter #oppsalklinikken #gå #traske #sykemelding #blogg

12 kommentarer
    1. Ja du må prøve å få treningen på de dagen du ikke jobber..eller du skal kanskje ha halve dager du.. ? Du må ha lykke til..og håper det går greit å begynne pån igjen.. Ha en god kveld!

    2. du har fått godt med trim i dag du da ja ) og det deilige været sukk ))))
      når du begynner i 50 % jobb igjen kan du jo prøve å få timene med terapauten dei dagene du ikke er på jobben

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det blir jobbing halve dager, hver dag. For meg syntes jeg at det funker best. Jeg må bare prøve meg fram, så får vi se hvordan det går. Ha en flotters kveld :o))

    4. fruensvilje: Jeg kjenner på kroppen at jeg har vært mye på farten, men det er i grunnen greit. Ettersom det fungerer best for meg å jobbe hver dag, med halve dager, så må jeg ha behandling og trening etter jobb. De dagene blir jeg nok ganske sliten, men det er allikevel best slik.

      Ja vi har virkelig hatt flott hver i dag :o))

    5. Tone: Tusen takk :o)) Det var akkurat sånn jeg tenkte det… Skal prøve å få lagt inn en tur hver dag fremover, for mine såre knær trenger å røre mer på seg enn de har gjort det siste.

    6. Bør trimme og gå mere selv i 2017. Gikk jo endel i fjor, skrttellern på mobilen viste ca 240 000 skritt kun i desember i fjor. Men jeg vil trimme enda mere. Håper du kan starta for fullt i jobb igjen snart – ikke noe bedre enn det. Lå lenge i dag men rekker alt for det. Det som venter er blodbanken, en avtale på et kontor og ellers vanlige plikter.

    7. Helge: Det er godt å bruke kroppen, men i mitt tilfelle må jeg finne ut akkurat hvor mye jeg kan bruke den så den ikke klapper sammen igjen. Jeg har fått en flott terapeut, så jeg er sikker på at vi sammen skal klare å finne ut av det. Det blir nok ikke full jobbing riktig enda, men det er jo en start å begynne delvis :o)) Jeg har pakket bort jula i dag, selv om jeg sa at jeg skulle vente til fredagen. Sliten nå, men glad alt er pakket bort for denne gangen!

    8. maiken: Jeg er veldig flink til å fortelle andre at de må ta det med ro, og ikke slite seg ut. Dessverre er jeg ikke flink til å etterleve det selv, men jeg må nok begynne med det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg