🎅 Pakket bort jula alikevel 🤶

Her hjemme hos meg er det mer eller mindre tradisjon at jula pakkes bort ved 13. dag jul, og jeg var helt innstilt på at det skulle jeg gjøre også denne gangen. Så begynte tankene og surre her i går, og jeg tenke mer og mer på at det kunne være deilig å bli ferdig med det. På den måten ville helgen være fri!!

Med det samme jeg sto opp gikk jeg ned i kjelleren og hentet opp alle boksene til julepynten…. 4 store bokser + juletreesken + litt ekstra!!

Jeg burde jo selvsagt ha satt meg ned for å spise frokost først, men jeg glemte hele maten å begynte å høste av juletreet og pakke ned pynten. Når jeg først setter i gang klarer jeg faktisk ikke å stoppe, og jeg holdt det gående helt til alt var pakket bort i eskene sine. Det var ikke bare bare bare å slepe alt ned i kjelleren, og jeg var veldig glad for at jeg har det der nede (2 trapper) i stedet for loftet (5 etasjer opp). Allikevel kjenner jeg det godt i armene at jeg har bært kassene ned i kjelleren.

Jeg skulle jo også ha tatt en runde med støvklut å skurebøtte, men det må bare vente til et par dager. Nå skal jeg bare lene meg tilbake og slappe av resten av kvelden!

Når juletreet var demontert og grene klemt sammen var Vinja på pletten for å undersøke det. Hun satt mellom delene og snuste å pirket bort i treet. Begge kattene er glad i treet, både når det ligger på gulvet og når det var sto oppreist. Helt siden jeg satte det opp har de flydd rundt det å snust, smakt og strøket seg inntil det. Noe klatring har det heldigvis ikke blitt på noen av dem, og det kan jeg jo være glad for :o))

#julepynt #pakke #bort #juletre #demontere #katter #nysgjerrig #trettendagen #hverdagen #blogg

12 kommentarer
    1. jeg håper du tok pause og spiste frokost da ) det er litt vemodig å ta bort julen synes eg,men det går seg til etter en dag eller to )) så nå kan du slappe av ja,og husvasken ja den springer ingen steder hi hi

    2. Jammen har du vært effektiv i dag 🙂 De få gangene jeg har pyntet til jul, har jula blitt tatt ned i midten av romjula :-p Men jeg har pleid å pynte tidlig da, slik at jeg har det julette gjennom desember.

    3. fruensvilje: Nei du, det ble ikke noe frokost pÃ¥ meg…. Første gangen jeg satt meg ned Ã¥ spiste noen ting var kl 14:30, og da ble det bare en yoghurt. Husvask og gardinskift tar jeg til lørdagen, ellers sÃ¥ sliter jeg meg helt ut!! Ã… det kan vi jo ikke ha noe av :o))

    4. Like greit og pakke ned jula med det samme så har du bedre tid til andre ting til fredag. Skal hjelpe mine foreldre med det samme snart. Alt av jul har jeg i en stor bag nedi boden. Greit og ha det på samme sted, vasker alt av juleduker til fredag. Ikke så ofte jeg vasker de så det holder med 30 gr på de.

    5. Den Rutete Skjorta: Jeg er litt stolt av meg selv, for at jeg ble ferdig med det jeg bestemte meg for å gjøre i dag. Jeg pynter til første søndag i advent, så nå har all julepynten, utenom juletreet, stått oppe ganske lenge. Det var på tide å ta den ned nå :o))

    6. frodith: Jeg tror vi alle kan være ferdig med jula nå, og jeg er veldig fornøyd med å få igjen stua mi. For det blir litt trangt når all julepynten skal fram :o))

    7. Helge:Ja det kjentes veldig greit Ã¥ pakke ned jula nÃ¥…. Det var ogsÃ¥ en god beslutning Ã¥ flytte den ned i kjelleren, sÃ¥ slipper jeg Ã¥ slepe det sÃ¥ langt nÃ¥r det hentes eller skal pakkes bort. Vaskemaskinen fÃ¥r nok kjørt seg her ogsÃ¥ til helgen tenker jeg :o))

    8. Tihi, søtfisen der da 😀 <3 Ja, jeg vurderer å kaste ut jula snart jeg og 🙂 Siden min kjære samboer har begynt å ta ned ting å hiv det i sofaen -.-' Han hater pynt, så da er det bare å rydde vekk da 🙂

    9. Ja sÃ¥nn er jeg ogsÃ¥..begynner jeg..sÃ¥ gÃ¥r det i et..men har blitt flinkere til Ã¥ ta meg pauser..for det mÃ¥ jeg..sÃ¥ jeg ikke fÃ¥r alt for vondt etterpÃ¥..;Men tok tid Ã¥ avvenne det Ã¥ gjøre alt med engang! uten stopp! hihihi..godt Ã¥ fÃ¥ den vekk som du sier..det verste er Ã¥ gÃ¥ vente pÃ¥ Ã¥ gjøre noe..da blir det en stresstanke..sÃ¥ like greit Ã¥ gjøre det, sÃ¥ har du fri! SÃ¥ fine esker..ja det skulle jeg jo ha hatt..bruker pappesker jeg…byttet ut bananeskene i fjor og fant noen nye flytteesker..men i plast hadde jo vært mye bedre!

    10. Søtmonsen ): Det er jo tid for det nå, og det er vel like greit å komme tilbake til hverdagen. Vemodig å pakke den bort, men når den først er stablet vekk så er det greit :o))

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg brukte pappesker før, men da måtte jeg ha hyssing rundt å så var de ikke så greie å slepe 5 etasjer opp. Disse eskene har jeg kjøpt hos Clas Ohlsson. De kommer i mange forskjellige størrelser.

      Jeg har nok mye Ã¥ lære nÃ¥r det gjelder Ã¥ dele opp arbeidet, eller ta meg en hvil. Gjorde jo ikke det i dag heller, og nÃ¥ har jeg fÃ¥tt svi… Er slupersliten og det verker over alt… MÃ¥ nok snart begynne Ã¥ ta hensyn til til kroppen skjønner jeg ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg