Ikke alle dager er like gode…

I dag har det vært en sånn dag, hvor jeg egentlig bare ville ligge under dyna å syntes litt synd på meg selv. Kroppen min var ikke samarbeidsvillig i det hele tatt, og det verket både her og der da jeg sakte men sikkert sto opp. Det var ikke noe alternativ å ligge å dra seg, for opp måtte jeg. Hadde trodd at det ville bedre seg etterhvert som jeg i gang, men det har dessverre ikke gjort det…. Beklager å begynne et innlegg med å syte og klage, nei forresten egentlig ikke. Det er ikke syting, bare å konstatere fakta!!

Ute har det vært mye vær i dag…. Det har blåst, regnet og snødd omhverandre uten at det la seg på bakken, vel ikke nede i byen iallefall. Jeg måtte nesten le litt for meg selv da jeg gikk til jobben. Jeg kom rundt et hjørne med den rosa Peppa gris paraplyen, og ble totalt overrasket av et kraftig vindkast. Vinden tok tak i paraplyen, og forsøkte å stikke av med den. Da jeg fikk grep om papralyen igjen, tittet Peppa gris på meg fra feil side av den…. ;o))

Jeg hadde time hos Manuellterapeuten i dag, men jeg må innrømme at det var ikke fristende. Heldigvis så holdt vi ikke på like lenge som vi pleide, og øvelsene jeg gjorde var ikke så harde heller. Allikevel ble jeg helt skutt, og var ikke så mye tess da jeg kom hjem.

Da jeg kom hjem lå det fortsatt litt snø igjen på gresset, men det varte ikke lenge for det begynte å øsregne i det jeg skulle gå inn. Nå i kveld ser det ut til å ha gitt seg, og det har blitt klarvær ute. Det var noen få varmegrader å ikke så kaldt ute, men det ble huskaldt så jeg måtte skru opp ovnene siden jeg frøys så fælt.

Når jeg kom hjem hadde jeg bestemt meg for å IKKE gå å legge meg, men holde ut til det var på tide å ta kvelden… Det gikk ikke lang tid før jeg måtte gi tapt, og i stedet for å sitte rett opp og ned i godstolen å sove, gikk jeg inn i senga å la meg. Jeg fikk selskap av Vinja, som kom å la seg inntil magen min. For at jeg ikke skulle sove bort hele kvelden, satte jeg på alarmen… Det ble sånn ca 1,5 time og det gjorde så godt. Jeg kjenner på kroppen at det ikke skal bli noe problem å få sove til natten, for jeg føler meg fortsatt trøtt og sliten.

#vondt #smerter #sliten #vondter #vær #regn #snø #vind #behandling #trening #øvelser #sove #hvile #blogg

12 kommentarer
    1. Mye vær ute nå, regn snø og vind alle veier, men slik er det og det blir det bare mer og mer av. Min krop per stort sett ok men har fått litt smerter i venstre legg igjen, men vil se det ann litt og spise flere magnesiumtabeletter før jeg evt søker legehjelp. Ellers er det bart ute og sykkelsalget øker. Flere og flere oppdager hvor greit det er med en sykkel. Min egen har vært på service etpar ganger i det siste, men den er sliten og har trilla endel mil. Men nå må jeg fare, en tøff hverdag venter. Ha en fin dag.

    2. noen dager er en så mye trøttere enn vanlig,da er det godt å få sove litt ekstra,en skal lytte til kroppen sin ) lurer på om det er årstiden for jeg er også uvanlig trøtt nå om dagen,iallefall når morgenen kommer og øynene ikke vil gi slipp på søvnen ) håper du får en litt bedre dag i dag

    3. Uff..så kjedelig! Du har vel begynt å jobbe, og kroppen protesterer! Ikke bra..og jeg ønsker deg en bedre dag i dag!! _)

    4. Helge: Været kan ingen av oss gjøre noe med, men jeg mÃ¥ bare beklage meg litt allikevel jeg da :o)) Det kommer nok Ã¥ ta tid Ã¥ komme seg tilbake, og fÃ¥ en fungerende kropp igjen. Jeg blir litt utolmodig og lei over at alt er sÃ¥ tungt, men jeg mÃ¥ bare ta tiden til hjelp. “Sykkelpikene” har endelig Ã¥pnet butikk her i Oslo, og jeg tenkte at jeg skulle sjekke ut utvalget. Mange modellene deres har en litt annen utformin enn de vanlige syklene, og de kan se ut til Ã¥ kunne passe meg. Ha en fin fredagskveld og helg.

    5. fruensvilje: Jeg er ikke sÃ¥ flink til Ã¥ lytte til kroppen dessverre, og det er vel derfor ting er som de er nÃ¥!! Jeg mÃ¥ nok bli flinkere til Ã¥ gjøre det… NÃ¥r det er sagt sÃ¥ blir man jo ogsÃ¥ veldig trøtt nÃ¥r det er sÃ¥ dÃ¥rlig vær ute. I dag kom sola tilbake til Oslo, og sÃ¥nt blir man bare i godt humøre av :o))

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Nå har jeg kommet meg igjennom den første arbeidsuken, og som du sier så protesterer kroppen vilt og hemningsfult hver dag. Det vil nok bli bedre etter hvert, men det vil nok også ta litt tid. Jeg må lære meg å ikke være så utolmodig!

    7. NÃ¥r man har vondter i kroppen vet jeg det blir verre i dÃ¥rlig vær, kjenner flere som har det sÃ¥nn. Da er det godt Ã¥ sitte inne i varmen med en kopp te og evt. lese ei bok. Ellers synes jeg det Ã¥ komme seg ut og bevege seg, og evt. stikke innom et kjøpesenter kan hjelpe pÃ¥. Der kan man titte litt rundt og kanskje ta en kopp kaffe, – koselig Ã¥ se litt nytt og andre mennesker. HÃ¥per du er bedre idag!💕

    8. Hanne Beate: Du har helt rett, det å komme seg ut å bevege kroppen er bra, og et av mine favorittidsfordriv er å gå rundt på shoppingsenteret. Ikke nødvendig å handle men bare å gå litt rundt. Forrige dagen var dessverre ikke det et tema, da hadde jeg ikke orket å gå en meter :o) Kroppen har heldigvis vært i noe bedre form, og jeg har hatt mer energi :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg