🔵 BlÃ¥ himmel og sol 🌞

I dag har det jammen vært nydelig vær ute… Himmelen mer eller mindre knallblå og sola som gjorde så godt den kunne for å varme opp dagen. Akkurat det var nok ikke så enkelt, for det var ganske kjølig ute. De fleste som var ute å gikk tur hadde kledd seg godt kunne jeg se :o)) Selv har jeg ikke vært lenger ut enn på balkongen i dag. Jeg har hatt noen småting å ordne her hjemme.

På sånne dager kjenner jeg at humøret stiger flere hakk, og jeg bare lengter etter at våren og sommeren skal komme. Det ser jo veldig vårlig ut, men temperaturen sier jo noe helt annet.

En av tingene jeg hadde bestemt at jeg skulle gjøre i dag, var å ta ned julebelysningen ute på balkongen. Det så litt upassende ut med at balkongen min lyste opp i rødt, grønt, blått og oransje nå, som de fleste andre har fjernet sitt lys. Jeg måtte ned i kjelleren å hente gardintrappen, og der er det mørkt og kuselig. For noen år siden ble det satt opp nye lamper over hele kjelleren, og det var jo bra….. Det er bra lys inne i boden, men det ble dårligere ute i gangen å når det er mørkt er det ikke så lett å se…. I dag var det ikke så ille siden solen skinte :o))

Jeg sleit litt med å ta ned belysningen, for armene mine protesterte høylydt hele tiden. Jeg fikk det til, men med påfølgende smerter. Det er godt at tingene har gått tilbake til sin naturlige tilværelse igjen, selv om det er slitsomt.

 

Pusejentene mine merker nok også at nye tider kommer, for de er og blir mer aktive nå som dagene sakte men sikkert blir lenger. På fredagen fikk de to nye leker av meg, og som alltid er det veldig spennende. Det varer dessverre ikke så lenge, og lekene har ligget på entregulvet siden fredagskvelden. De har snust på dem i det de har gått ut på kjøkkenet, men ikke vært noe mer interessert. Jeg har litt catnip oppe i skapet, og hvis jeg gnur lekene inn med det blir de plutselig veldig interessante igjen :o))

I morgen skal jeg tilbake til legen igjen, for det er fortsatt veldig tungt og vanskelig å jobbe noe mer enn 50%. Enkelte dager er nesten det for mye også, men jeg føler selv at det er viktig at jeg er tilbake på jobb. Det er mest for meg privat, men det at man vet at det er mye å gjøre på jobb er jo en stressfaktor. Det burde ikke være det, men det er nesten uungåelig. For det å være langtidssykemeldt er ingen dans på roser akkurat, Helt i starten er man så elendig at man orker ingenting, så blir man noe bedre å da begynner man å savne det sosiale. Det er jo veldig kjedelig å være hjemme over lang tid, og de eneste man prater med er kattene….. Nesten i allefall :o))

#sol #himmel #lyseretider #julebelysning #vær #årstider #katter #katteleker #catnip #sykemelding #legebesøk #blogg

14 kommentarer
    1. greit å få ned julelysene no ja ,men så deilig når solen skinner )) trasig å ha vondt hele tiden,ja å bare gå hjemme også ,det blir en vane og plutselig har en aktive dager selv om en går hjemme )) nydelige puser,lykke til hos legen i morgen da

    2. fruensvilje: Tusen takk :o)) Det gÃ¥r helt fint Ã¥ ha aktive dager nÃ¥r man gÃ¥r hjemme, og jeg har heldigvis vært en del pÃ¥ farten. Allikevel skjønner jeg hvordan mange forblir i treningsbuksa og en slaskete genser nÃ¥r man gÃ¥r sykemeldt…Ikke alltid like enkelt Ã¥ komme seg ut av døra.

    3. Artig å høre at du får til det du setter deg fore..selv om kroppen kanskje ikke kauker huuurraaa og er like begeistret 🙂 Bare sett pris på det du får til.. det er veldig viktig 🙂 Lykke til hos legen i morgen 🙂

    4. Balkongen teller…som ute. Skjønner det blir litt tøft pÃ¥ jobb, man vil jo gjerne bidra til alt som kreves. Men er man sykmeldt sÃ¥ ER man. Pass pÃ¥ deg selv 🙂

    5. Du mÃ¥ ha lykke til hos legen…og jeg forstÃ¥r deg sÃ¥ godt..ikke godt Ã¥ gÃ¥ hjemme Ã¥ tenke pÃ¥ alt man skulle ha gjort pÃ¥ jobb..ER frustrerende..men ta hensyn til kroppen nÃ¥..sÃ¥ du blir helt bra..ellers er du tilbake igjen..i full sykemelding og kjedsomhet..Ha en god dag! høres ut som du har fÃ¥tt gjort litt ihelgen da..

    6. Håper det gikk bra hos legen idag. Søstrene mine og en svoger er i Thailand på ferie og jeg fikk både mld og bilde fra de. De hadde det veldig bra og savner sikkert ikke det kalde vært som er nå. Men jeg har da vært ute litt foret. Bare man kler på seg godt så går det. Men kjipt for alle de med astma i slik kulde.

    7. dedicat: Jeg er veldig glad for at jeg orker, og når man tar tiden til hjelp så er det utrolig hva man klarer. Når man bor alene så er det jo ikke alltid at det er noen å spørre i nærheten heller, og så er det en stor tilfredstillelse å klare seg selv :o)) Hos legen ble 50% sykemeldingen min forlenget en måned fremover!!

    8. frodith: Ja man vil jo sÃ¥ gjerne være med Ã¥ dra lasset, og føle at man er med Ã¥ drar lasset. For mitt vedkommende mÃ¥ jeg nok lære meg Ã¥ slippe taket, og erkjenne at jeg ikke kan gjøre like mye som de som jobber fult. Var hos lege pÃ¥ morran i dag, og da ble 50%’n min forlenget en mÃ¥ned til!

    9. Siv Svanem: Ja det hadde vært deilig å kunne våkne opp, og ikke ha vondt. Man blir jo så sliten av dette, men med treningen jeg har begynt på så tror jeg at det vil bedre seg noe :o))

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Legebesøket endte med forlengelse av min 50% sykemelding en mÃ¥ned til, sÃ¥ fÃ¥r vi ta en ny status da. Legen min sa jeg “mÃ¥tte” lære meg til Ã¥ lytte til kroppen, og ikke presse meg, noe jeg jo vet men ikke alltid like lett Ã¥ huske pÃ¥. Det var godt Ã¥ fÃ¥ ordnet opp ute pÃ¥ balkongen, og nÃ¥r jeg tok tiden til hjelp fikk jeg det til :o)) Ha en fortsatt fin dag!

    11. Helge: Jeg kledde meg godt når jeg gikk til legen, og frøys ikke men jeg ble allikevel stiv i leddene Besøket endte med forlengelse av 50% sykemeldingen min en måned til. Det hørtes helt deilig med en tur til varmere strøk nå!! Har en kollega som også har gjort det samme, men de valgte å dra til Vietnam tror jeg det var. Hun har snappet mange fine bilder fra turen :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg