A streetcat called Bob

I går var bestis Anne og jeg en tur på kino for å se filmen A streetcat called Bob. Vi hadde snakket om denne filmen lenge før den kom på kino her, men jeg hadde glemt det litt. Så vettu var jo Bob og mennesket hans på besøk her i Oslo denne uken. Jeg så interjuet på God morgen Norge, og etter det ble det bestemt at vi skulle gå.

Ingen av oss hadde lyst til å dra ned til Oslo sentrum for å se den, og da filmen går på Lørenskog kino som er like ved der bestisen bor dro vi dit. Ganske greit for meg også det, for jeg parkerer hjemme hos Anne og så går vi bort. Det tar bare noen minutter. Jeg hadde avtalt med Anne at jeg skulle være hos henne i god tid, så kunne vi sitte å skravle litt først.

Nå er jo jeg verdens største surrehue av og til… Det var jeg i går også, for jeg satt å fumlet med mobilen å tenkte at jeg hadde veldig god tid. Det trodde jeg for jeg hadde fått for meg at filmen begynte kl 20, men den begynte kl 19:30. Anne begynte å bli litt engstelig for at jeg ikke skulle komme i tide, men det ordna seg denne gangen også, pub!

Skal si deg at jeg ble overrasket når jeg kom inn i kinosalen, for den var nesten tom. Et eldre ektepar drev å satt seg, og like før filmen begynte kom ei ung jente. Da ble vi 5 personer som så filmen… Håper virkelig at den får fler besøkende når helgen kommer, for det er en flott film. Katten Bob han spiller seg selv, mens James Bowen ble spilt av en skuespiller. Helt på slutten av filmen er han med i noen få sekunder.

For de som ikke kjenner historien handler bøkene og filmen om James Bowen som er tidligere heroinmisbruker som desperat forøker å bli rusfri. Han går på metadon, og klarer også bli det. For å tjene til livets opphold spiller og synger han på gata. En dag finner han Bob i huset han bor i, og pus flytter inn. Bob er en klok pus og han bestemmer seg for å bli med James ut i Londons gater. Nå skal jeg ikke fortelle hele historien, men snus på hode for James til de positive. Han skriver bok om livet med Bob, og etter hvert blir det film. James er fortsatt rusfri, og har fått en bra liv sammen med sin beste venn…. Bob the cat 😻

#film #kino #lørenskog #lørenskogkino #astreetcatcalledbob #katt #bob #jamesbowen #blogg

8 kommentarer
    1. Jeg regner med at det er flere der i dag og igjennom helgen. Det er ikke like mange som går på kino i ukedagene, som i helgene. Har du mulighet til å se filmen så burde du, for den er veldig fin. Vi var ikke klar over at pusen spilte seg selv, og fulgte spent med når rulleteksten kom, men det var han det vettu ??

    2. Ja vi syntes alle fem at det var litt gissent og tomt. Tenker det er de som ikke gikk som tapte på deg. Det var helt klart koselig å komme seg ut, kanskje ikke blandt folk, hihi!

    3. Har lest begge bøkene og er ikke overrasket at det ble en film ut av det. Vil se filmen en dag jeg har tid, kanskje ikke så mange ukene filmen er på kinomenyen. Det er en lun historie, lurer egentlig hvordan de har det i dag.

    4. Helge: Etter det jeg har fått med meg så har både Bob og James det godt i dag. Jeg har ikke lest bøkene ennå, men tenkte at nå skal jeg gjøre det. Bestisen sier at bøkene og filmen ikke stemmer helt overens, men det er ikke så uvanlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg