Fra Øst mot Vest

Oslo er vel egentlig ikke en stor by når det kommer til et stykke… Jo da, det bor mange mennesker her og det skyter i været nye boligblokker til stadighet, men i arial er det jo ikke så stort. Man har god utsikt fra Øst hvor jeg bort til Vest hvor man har Holmenkollen og Frognerseteren.

Da jeg snek meg rundt med fotoapparatet tidligere i dag sto jeg i utkanten av borettslaget å tok noen bilder. Fra der jeg sto var Holmekollbakken godt synlig, og når jeg zoomet den inn (Tamron linse: 18 – 270 mm) ser man bakken godt. Med en enda kraftigere zoom kunne jeg nesten se hopprennet herfra, hihi :o))

#fotografering #øst #vest #zoom #tamron #linse #holmenkollen #holmenkossbakken #utpåtur #utpåturaldrisur #vinter #februar #mandag #blogg
 

8 kommentarer
    1. Fint bilde. Det er bra i Oslo men du verden så mye nye blokekr det er under bygging rundt om i vika og rundt i sentrum. Moderne blir de sikkert, men ikke spesiellt pene og det koster flesk. Man blir fort lei asfalt, betong go trafikk. Greit når man kan ta t-bnen opp til Holmenkollen og lengere opp i skauen og gå seg en tur. Det er kort vei til skogen ifra sentrum. Liker marka godt jeg så jeg vil besøke Oslomarka igjen til sommern.

    2. Helge: De nye blokkene som har kommet opp ute i fjorden er ikke mye vakre nei, og de koster noe helt vanvittig. Jeg er veldig glad for at jeg bor oppe i åsen med mye trær omkring borettslaget, og Østmarka bare 10 min gange unna. Der er det jo så fint å ferdes både om sommer og vinteren :o))

    3. Fint bilde, selv med mye zoom! Jeg har vært i toppen av tårnet i Holmenkollbakken, og der var det flott utsikt, men neste gang skal jeg ta med kikkert. Det er så fint med Oslo at det er kort vei til sentrum og til marka på de fleste kanter, så man kan oppleve både byliv og natur i nærmiljøet.

    4. Hanne Beate: NÃ¥r du er tilbake pÃ¥ toppen av bakken med kikkerten, fÃ¥r du snu deg Østover. Da ser du rett mot der jeg bor :o)) Det er praktisk at alt er sÃ¥ nære her i byen. Jeg har 10 minutters gange opp i Østmarka og 15 – 20 min med t-banen ned til sentrum.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg