Forandring fryder

I alle år har jeg hatt sterke og harde negler på fingrene, men de siste årene har de forandret seg. Nå fliser de seg opp og er tynne og sarte, noe som gjør det umulig å ha lange negler lenger. Nå har jeg vel egentlig vent meg til å ha korte negler, og det gjør jo kanskje hverdagen noe enklere. Det er jo ikke alltid like enkelt å gjøre huslige sysler med lange negler, ikke det at jeg overanstrenger meg på det planet. Jeg gjør det jeg må gjøre :o))

For at neglene ikke skal revne helt og brekke så er jeg nødt til å bruke neglelakk… Det gjør at de ikke fliser seg opp og brekker å ser helt bedregelig ut.

De siste 14 dagene har jeg hatt en grønn neglelakk, som jeg syntes var veldig fin da jeg tok den på. Den passet perfekt til det jeg hadde på meg akkurat der, men det var da. Så i dag tok jeg grep!!

Favorittlakken min er Essie, og jeg har den i mange forskjellige farger. Allikevel er det de i rosa, lilla og blå jeg bruker mest, og det ble en lillarosa denne gangen.

Kattene elsker å leke med neglefilen min, og passer jeg ikke på stikker en av dem av med den. Vinja satt ved siden av meg på armlenet til stolen å fulgte nøye med, og lurte nok på om hun skulle klare å stjele den fra meg. Da jeg la den fra meg på bordet så hun sitt snitt å snuppet den, og hun lekte vilt med den på gulvet lenge inntil Ronja kom å tok den :o))

Da jeg tok fram neglelakken å begynte å pynte på neglene, ja da forsvant kattene… De liker ikke lukten av den, og skyr hendene mine resten av dagen ettersom det lukter ny lakk av dem resten av dagen. Ronja hoppet opp i fanget mitt i sta, men da jeg forsøkte å stryke henne over pelsen satte hun nesen i været å så forsvant hun.

#velvære #pleie #negler #forandring #farger #essie #katter #lek #morro #blogg

8 kommentarer
    1. Så flotte negler du har! ja jeg har sånne tynne som fliser seg opp..men klarer ikke å ha på neglakk..for det er ikke pent så veldig lenge..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tuuuusen takk :o)) Hadde jeg ikke brukt neglelakk hadde mine fliset seg noe vanvittig opp. Normalt pleier jeg Ã¥ skifte lakk hver søndag, men det hender jeg ikke “gidder” som denne gangen, hihi :o))

    3. en fin farge,det er jo vakkert med neglelakk på neglene da ) på salongen til min datter får vi kunstnerisk påmalt neglelakk,det passer nok ikke meg,men jeg skal få malt tåneglene der til sandalsesongen )

    4. fruensvilje: Denne fargen er nok en av favorittene mine, så den blir ofte brukt :o)) Det er mange spennende måter å lakkere neglene på, men mange av dem passer best på lange negler, noe jeg ikke har. Om sommeren går jeg for det meste barbent, så da blir også mine tånegler lakkert :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg