Det er rart…

Når man leser en bok danner man seg sin egen oppfattelse av hvordan personene i boka er og ser ut. Noen ganger er de bildene så sterke og levende, at det kan bli vanskelig å se en film eller tv-serie der rollefiguren ikke ligner ens egen bilde. Det har hendt meg noen ganger, og i enkelte tilfeller har jeg faktisk ikke orket å se ferdig, for det blir helt feil… Høres kanskje dumt ut, men det er meg!!

Da jeg for mange år siden begynte å lese Agatha Christies romaner om Miss Marple og Hercule Poirot, dannet jeg meg selvsagt bilder av hvordan de så ut.

Når det gjaldt Hercule Poirot så jeg ham faktisk for meg eksakt som David Suchet portreterte ham. Det var nesten skremmende hvor lik mitt bilde av ham var, og hans rollefigur. Det er vel derfor jeg har blitt så glad i tv-serien, og har sett den igjen og igjen uten å bli lei. Jeg avslutter mandagskvelden med å se akkurat Hercule Poirot og Stylesmysteriet.

David Suchet er en engelsk skuespiller, som ikke bare har spilt Hercule Poirot, men mye annet. Både film, tv og på teaterscenen. Jeg er fasinert av denne mannen, og måten han forandrer personlighet bare den voksede barten kommer på plass. Han er født 2 mai 1946, i Paddington, London. 

Du har sikkert skjønt at av de karakterene Agatha Christie skrev om er det Hercule Poirot som er min favoritt ❤

#lese #lesebøker #levende #karakterer #rollefigurer #agathachristie #herculepoirot #missmarple #davidsuchet #skuespiller #favoritt #blogg

6 kommentarer
    1. AC skrev mye fint og det er gjort mye bra på TV ut v det. Engelsk krim er noe vi nordmenn liker, spesiellt påskekrim. Den er like hellig som hovmestern til jul hos mange. Hovmestern ser jeg ikke på lengere men litt engelsk krim kan være bra.

    2. Helge: Ja du har helt rett i det at vi nordmenn er glad i engelsk krim, men engelske tv-serier generelt sett. Jeg er av de som må se Hovmesteren og Grevinnen, men jeg ser den når den skal sees… Nemlig på Nyttårsaften :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg