Knusktørr…

I høst når jeg skulle plante i balkonkassene, kjøpte jeg også to små grantrær som skulle stå på balkongen. Meningen var at jeg skulle ha dem ute på balkongen, men så ble jeg bekymret for at de ikke skulle klare seg når kulda kom å tok dem inn.

Det har sett ut som om de har trivdes, og nye skudd har kommet på dem begge. Så for et par uker siden syntes jeg at fargen ikke var så frisk lenger, og da jeg rørte ved grenene begynte baret å rase ned. Etterhvert har det bare blitt verre og verre, og i dag var det helt klart at de ikke klarte seg. Alle barene raste av, og jeg endte opp masse søppel på gulvet.

Bilde ble tatt før alle barene datt ned på gulvet… Jeg hentet en stor plastsekk og tredde begge trærne ned i den, og mens jeg var i farten tok jeg et kritisk blikk på noen av de andre plantene mine. Fire stykker til gikk samme veien, så har det blitt litt luftigere rundt om. Jeg hater egentlig å kaste planter, og forsøker i de lengste å redde dem… Nå var det dessverre ikke mer jeg kunne gjøre for dem!!

#planter #natur #gran #grantre #visne #død #kaste #rydde #februar #blogg

8 kommentarer
    1. SÃ¥nn er jeg ogsÃ¥..liker ikke Ã¥ kaste blomster..men noen ganger mÃ¥ det jo bare gjøres..Noen ganger er det ikke liv laga…hihihi..Ser litt slitne ut de der ja…hihih

    2. desverre er det ofte sånn med spesielt bartrær i krukker,jeg har 2 tuhja i krukke ute i potte også,dei har fått regn og snø,men det ser dårlig ut,medan tuhjaen i beddet er like fint,så for min del blir krukkene kun for blomster heretter

    3. fruensvilje: Da jeg kjøpte de to grantrærne, så advarte gartneren meg å sa at hvis de skal klare seg i potte. Ja da må den være ganske stor, såpass stor at det er god plass mellom røttene og potteveggen. Nå sto de jo ikke ute, og de fikk nok vann å pleie men det hjalp dessverre ikke.

    4. Søtmonsen ): Jeg har nok ikke noen grønne fingre jeg heller, men jeg klarer å holde liv i grønne planter. Uteplanter som flytter inn over vinteren, nei der går det i grunnen dårlig ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg