Tirsdag med frustrasjoner

Allerede innen jeg kom meg avgårde på jobb i dag, var det lyst og himmelen blå… Temperaturen var litt kjølig der jeg nærmest løp ned til t-banen, for det måtte jeg siden jeg hadde surret bort den ekstra tiden jeg hadde med en telefon som kranglet. Vi var 3 stykker som hadde ekstremt dårlig tid, og for en gang skyld lå jeg ikke sist i rekka!!

Jeg har kommentert det før, men må si noe om det igjen…. Fra plassen min kunne jeg observere mine medpassasjerer, og jeg vil vel påstå at ca 99% av dem fisket opp en mobil med det samme de kom inn på banen. Hvis de ikke allerede sto med nesen ned i skjermen da. Selv kan jeg ikke gjøre det, for står jeg med hode ned blir jeg reisesjuk og kvalm!

Frustrasjonen i dag var saker jeg jobbet med, som var litt mer kompliserte enn jeg trodde de var da jeg startet på dem. Jeg rev meg litt i det korte håret, og ga ikke opp og de løste seg til slutt :o))

Mens jeg sto å ventet på t-banen nede på Jernbanetorget, hadde jeg en aldri så liten indre diskusjon. Den gikk ut på om jeg skulle hoppe på første og beste bane, for å gå av på Helsfyr for å ta bussen videre. Bussen stopper i Ytre Ringvei, og da får jeg en lett spasertur nedover mot der jeg bor. Tar jeg banen så blir det bare bratte bakker og stigninger hele veien. Til slutt valgte jeg å ta banene, mest for at jeg trengte trimmen men også for at jeg kom tidligere hjem :o))

Bilde over tok jeg i det jeg kom opp fra t-banen, og helt bakerst på bilde skimtes blokken jeg bor i… Det ser veldig nære ut, men jeg somet en del så det er lite stykke unna i virkeligheten!

Hjemme ventet to pelsdotter, som hadde veldig lyst til å komme ut å lufte seg litt… Ronja strøyk ut med det samme jeg lukket opp balkongdøra, mens Vinja lå en stund på store klatrestativet i stua og gjorde seg til. Da jeg tok med en kaffekopp å satte meg ut kom hun etter, og hoppet opp i stolen “sin” å krøllet seg samman til en ball :o))

Det er jo Valentine dagen i dag, men for min del har det ikke dumpet ned noen kort i postkassen… Skal jeg være ærlig så hadde jeg ikke forvente det heller, knis!!

Har du fått noe valentine kort eller en annen ting i anledning dagen?

#mandag #vær #sol #vårlig #kjølig #tbane #jobbe #frustrasjon #katter #balkongliv #februar #tirsdag #blogg

8 kommentarer
    1. Ja den mobilen er det mange som er “oppslukt” av uansett situasjon.. jeg bruker min stort sett lite i løpet av dagen, men kjekt å ha ..
      Deilig med fin blå himmel i dag..og godt du ikke reiv av deg alt håret..hehe.. Har bare vært innom Frodith og fått kake , kort og blomster der ;)) Fine pelsdotter du har <3<3

    2. Ja jeg syns jeg ser bussene eller trikken..alle med hodene ned i mobilen..Er blitt sånn..Så herlig at du fikk deg en gåtur også da..her har det ikke kommet noe blomster eller kort..men så er jeg veldig i mot denne dagen da..så vi sparer heller de pengene…Ha en god kveld og natt!

    3. mobilen kan nok gjøre hvrdagen stressande og lite sosial,og tilogmed medføre ulykker )
      Her feires ikke valentin,men frodith delte villig ut både hjertekort,blomster og kaker ) det er bare å gå innom henne og forsyne deg hi hi

    4. annebe: Jeg bruker nok mobilen mest til å legge ut bilder på Instagram og Snap og sjekke Facebook, men er ikke inne hele tiden som mange andre er. Jeg var akkurat inne nå hos Frodith og fikk kake, kort og blomster… Hun tenker da på alt :o))

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Før så satt folk med en avis eller en bok, men nå leses både avisen og boka på telefonen. Valentinerdagen har nok ikke blitt feiret eller markert her hos meg, eller blandt mine venner… Bedre med små hyggelige påminnelser igjennom året :o)) Ha en riktig god natt!

    6. fruensvilje: Jeg husker den gangen Aftenposten var så stor at den nesten var umulig å lese på banen. Det hendte man inngikk en avtale med sidemannen, det gikk ut på at begge holdt i hver sin side av avisen, hehehe! Vi har blitt et lite sosialt folke, vel mange har det :o))

      Jeg var en snartur innom Frodith akkurat nå… :o))

    7. Mobilen erstatter gjerne avisa eller så har man øreklokker til musikk. Den gode samtalen er nesten blitt vekke på vei til jobben. Man må sjekke FB og andre sosiale kanaler før sier morn til kolleger. Ble kun pizza i går men ingen feiring men det blir sikkert salg på valentigaver i butikken nå fremover. Ha en fin dag.

    8. Helge: Ja nå kommer nok Valentine produkter på salg, så da kan jo folk sikre seg til neste år :o)) Tror mange syntes det er trygt å sitte med mobilen i hånden, og enten høre på musikk eller sjekke sosiale medier. Da slipper de å få øyekontakt med andre rundt seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg