Jepp, da var vi der alt

I dag dumpet frikortet mitt ned i postkassen, allerede :o)) Det er jo med litt delte følelser jeg sitter å ser på det, på den ene siden så er jeg glad jeg alt har fått kortet for da slipper jeg å betale for lege og behandlinger resten av dette året. På den andre siden så skulle jeg jo helst vært det foruten, og vært frisk rask og rørete i kroppen.

Jeg har jo slitt med problemer i nakke og armer før, men jeg har aldri opplevd å få frikortet i begynnelsen av februar måned. Det koster faktisk mer å være syk enn å være frisk, og hundrelappene blir fort til tusenlapper. For å få frikort må du legge ut 1.990,- nå i 2017, og jeg hadde betalt 240,- over som blir tilbakebetalt. Uten frikortet ville jeg ha kommet til å brukt bort i mot 20.000,- på behandling/trening og legebesøk i 2017, dersom jeg fortsetter å gå jevnlig ut året. Noe som det er store muligheter for at jeg kommer til å gjøre..

#helfo #frikort #behandling #trening #legebesøk #helse #frisk #syk #utgifter #refusjon #februar #onsdag #blogg

12 kommentarer
    1. Ja, vi er utrolig heldige som har denne ordningen. Jeg har selv flere Ã¥r fÃ¥tt fort frikort, pga behandlinger. Det er jo en utrolig flott “trygghet” pÃ¥ en mÃ¥te. Kjekt at du har fÃ¥tt det allerede, selv om det ikke er noe godt og mÃ¥tte ha behov for sÃ¥ mye lege.. <3

    2. Det er bra at en slik ordning er til. Men det beste ville vært om du hadde vært helt frisk. Men alle kan bli syke og komme i den båsen som tilsier at man må til behandling i lang tid. Det blir litt av et føre i dag så en fordel med brodder eller brodder.

    3. Victoria: Jeg vet jo at jeg kommer til å få mange behandlinger dette året, og da er det veldig trygt å ha et frikort. For økonomisk er det en ruin å være syk! Ha en fortsatt fin torsdag :o))

    4. fruensvilje: Ja det har du rett i :o)) Uten frikortet hadde ikke jeg hatt råd til å ha så mange behandlinger, som jeg kommer til å få bruk for dette året!

    5. Helge: Du har helt rett, det beste hadde nok vært om jeg hadde sluppet alt sammen. Da jeg var ute med søppel tidligere i dag, virket det som om det regnet til tross for at det var tÃ¥ke. Det ble med en gang glatt Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ snøen… SÃ¥ ja, brodder er nok det beste i dag :o))

    6. Jeg kommer vel snart etter .. :o/ Normalt har jeg fått frikortet som julegave, men det har skjedd et eller annet her i løpet av de siste årene. Nesten litt flaut egentlig, men må jo bare være glad for at vi har en slik ordning. Forrige uke brukte jeg over 1000 kroner på lege og medisiner, uten at det egentlig har hjulpet for verken det ene eller andre, bortsett fra at jeg stadig rykker nærmere frikortet ..

    7. Marit: Vi skulle vel helst ha vært friske og raske begge to så vi slapp frikortet helt og holdent, men det er godt å ha når tingene er som de er. For alt dette gjør et innhugg i bankkontoen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg