Fastelavensris

Da jeg vokste opp var mamma og jeg alltid ute i skogen plukket inn kvister, som vi festet fargerike fjær i. Fjærene pleide mamma å spare, og de lå godt pakket bort inne i sjenken til de skulle brukes. Jeg tror bestemt at jeg har posen enda, men nå ligger den oppe på loftet.

Selv har jeg aldri vært ute å hentet inn kvister til ris, men i begynnelsen når jeg bodde selv så kjøpte jeg ris til fastelaven. Så skulle det gå ganske mange år før jeg kjøpte et igjen, men i dag gjorde jeg det. Sanitetskvinnene hadde et bord på Strømmen Senter i dag, og de tok kr. 75,- per kvast. Jeg hadde selvsagt spart pengene, om jeg hadde hentet inn kvister selv og satt på dun på, men så går det jo til et godt formål da :o))

Når jeg kom hjem med fastelavensriset, var det to puser som ble veldig interessert. De snuste på det, smakte på det, strøyk seg inntil det, og hadde stukket av gårde med det hvis jeg ikke hadde passet på. Jeg turte ikke å sette riset i en pen vase, da jeg plasserte det oppe på kaminen, for Vinja spretter så lett opp dit som bare den. Hvis det skulle gå i gulvet, blir det bare vått og ingen annen skade skjedd. Hun har allerede vært oppe for å ta en smakebit, men jeg jaget henne raskt ned igjen. Damen så på meg med deeeeet anklagende blikket, hihihi!!

#fastelaven #fastelavensris #ris #fjær #pynt #katter #vinja #vinjathecat #februar #fredag #blogg

4 kommentarer
    1. Så flott! ja jeg har ikke kjøpt sånn fastelavensris på lenge..feirer ikke dette heller jeg..så er nok litt kjedelig..hihih. Så klart må kattene kvalitetsikre alt som kommer inn i huset! hihih. Ha en god dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg sier at jeg er sjefen her i huset, men egentlig så er det vel Ronja og Vinja som er det, hihihi!! Det ser ut til at de har mistet interessen for riset nå, heldigvis!

      Nei, jeg feirer ikke fastelaven i hht den kristne tro, mer at jeg syntes det er koselig med pyntet ris. Å så må jeg jo ha boller med krem i morgen da, nam nam

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg