Ting begynner å skje

Jeg fortalte før jul at jeg hadde kjøpt noen ny planter til vindusposten min, da julerosene jeg først hadde kjøpt ble så pjuske. Det var planter jeg aldri hadde hatt i huset, så jeg kunne ikke så veldig mye om dem. Til å begynne med hviste jeg ikke en gang hva den het, men heldigvis fant en tidligere kollega ut at de het Ardisia, og sendte meg notis om hvordan de skulle behandles.

Ting begynte å skje ganske tidlig på toppen, med at nye blader begynte å vokse seg til. Etterhvert kom det noen hvite små stengler, som jeg antok var nye bær. Det har ikke skjedd så mye etter det før i dag, for da oppdaget jeg at de hvite stenglene hadde utviklet seg til søte små hvite blomster. Om dette er forstadiet til de røde bærene, vil jo gjenstå å seg :o)) Jeg venter i spenning på fortsettelsen!!

#ardisia #planter #hviteblomster #rødebær #blomster #bær #stueplanter #planteelsker #februar #søndag #nyttliv #blogg

10 kommentarer
    1. karidansen: Det er jo litt vårtegn når plantene i vindusposten kommer med blomster :o)) Utenfor vinduene mine er det igjen full vinter, etter gårsdagens snøfall. At det var mildvær i dag, og det dryppet heftig fra taket hadde ingen innvirkning på den, dessverre!!

    2. fruensvilje: Ja den er jo det, og da jeg så de i blomsterbutikken hadde jeg aldri sett de før. De trives heldigvis i stuevinduet mitt nå, men jeg må jo følge med når sommervarmen kommer. Da er det ikke sikkert de er like happy, og jeg må finne en ny plass!

    3. SÃ¥ gøy nÃ¥r de kommer tilbake…ja det er nok blomster som blir til bær..sÃ¥ herlig! Gøy Ã¥ følge med pÃ¥ planter..særlig de man ikke kjenner sÃ¥ godt.. lykke til!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Ja det skal bli spennende å de utvikle seg, for det er så tilfredstillende når man får plantene til å trives å gi noe tilbake, i form av bl.a. blomster :o))

    5. maiken: Akkurat nÃ¥ trives de i allefall… Her er det nok litt sÃ¥nn at jeg glemmer Ã¥ vanne dem innimellom. Akkurat Ardisian stÃ¥r i stuevinduet sÃ¥ de fÃ¥r ganske mye lys :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg