Jeg strikker og strikker…

I går var jeg en tur innom EuroPris, og da kjøpte jeg meg 4 nøster med et garn som heter Makaroni Interiørgarn fra Trysil (100% polyester). Garnet ser mer ut som lisser, og er ganskje kjukt og mykt. Jeg tenkte at det kunne være passe å strikke en cowl (hals) av på Quick knit loomen. 

Nå i kveld skulle jeg bare ta noen omganger, sånn for å få litt feeling på garnet å hvordan det ble… Om det ble tett og kompakt, eller fluffy og behagelig. Det ble veldig mykt og godt, men det ble jo ikke bare noen “få” omganger når jeg først satte i gang. Jeg endte opp med å strikke opp et helt nøste, og begynte på et til. Det er vanskelig å stoppe når man først kommer i gang vettu :o))

Jeg syntes kanskje at cowlen blir litt smal, men jeg får gjør noen omganger til før jeg prøver den. Skulle den vise å bli for trang, får jeg bare rekke opp å gjøre det på en annen måte. For det er flere måter å lage dette på, så jeg skal nok få til noe som varmer halsen min :o))

Du som strikker en del, har du hørt om dette garnet?

#quickknit #strikke #cowl #quickknitloom #trysil #polyester #håndarbeide #hals #sjerf #februar #tirsdag #blogg

12 kommentarer
    1. Ja det så ut som et mykt og godt garn! Flott til å ha rundt halsen! Ja det er det med å begrense seg da..hihih..men denne strikke måten tærer vel ikke så mye på armer og skuldre..så kos deg!

    2. frodith: Det tar nok ikke så lang tid innen det er ferdig, men jeg må passe meg litt for jeg fikk vondt i skulderen i går :o(( Men bilde skal komme når den er klar :o))

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Den nye loomen jeg kjøpte var større, og derfor måtte jeg løfte armene når jeg holdt på med den. Det gjorde at jeg fikk vondt i skulderen og nakken, så jeg må nok passe meg :o( Mykt og godt blir det i allefall.

    4. Så spennende, ser ut som et mykt og godt garn. Jeg er litt stiv i nakke/skuldre, men det hjelper å tenke på at man skal slappe av og senke skuldrene. Det er ikke så enkelt, men må være bevisst på det. På jobben lærte jeg at tastaturet bør ligge så flatt som mulig, så man ikke må løfte hendene for å bruke det. Du har sikkert fått mange gode råd også. :o)

    5. Hanne Beate: Garnet er veldig mykt og godt, og har stor tro på at dette blir en fin hals :o)) Skuldrene min er ikke mye å skryte av de heller om dagen, og jeg har følt at jeg har tatt et par skritt tilbake. Jeg har også fått beskjed om at tastaturet skal ligge flatt, men da klarer jeg ikke å skrive… Mitt ligger i en liten helling oppover, og det fungerer veldig fint for meg…, selv med vondter :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg