App eller reisekort

Ettersom tiden går har jeg blitt mer og mer avhengig av å bruke telefonen til alt mulig. Betale regninger, bestille ting på nettet osv., og det er både lettvindt og enkelt å det kan gjøres når som helst og hvor som helst. 

Det som står igjen nå er om jeg skal bruke telefonen, når jeg skal fornye 30 dagers reisen på t-banen, eller om jeg skal fortsatt bruke reisekortet. Inntil på lørdagen hadde jeg ikke prøvd app’n før, og det gikk jo veldig greit. Så tenker jeg, hva om dekningen er dårlig eller noe går galt når man fornyer. Hva skjer da hvis det blir kontroll? Vil jeg få problemer??

Har du noen erfaring med app’n og om det er noen problemer?

#ruter #reisekort #returbillett #reiseapp #utpåturaldrisur #reise #mars #mandag #blogg

 

16 kommentarer
    1. annebe: Ja jeg ser jo at mange drar opp telefonen nÃ¥r det er kontroll. Det var greit Ã¥ kjøpe tilleggsbillett, nÃ¥r jeg skjønte hvordan jeg skulle gjøre det. Kommer nok til Ã¥ bruke app’n tror jeg, skal iallefall teste den ut den neste mÃ¥neden ??

    2. Jeg har en app for det meste! ;o) Til og med denne har jeg forsøkt. Lastet den ned for tre år siden, da dattera ble operert for hjernesvulst og jeg bodde på hotell en uke. Siden sykehushotellet var for kostbart måtte jeg finne noe billig i sentrum og heller ta t-banen. Funka fint det!

    3. fruensvilje: Jeg er vel bare usikkert siden det er nytt, og er vant til det gode gamle reisekortet. Tror nok at jeg prøver meg pÃ¥ app’n nÃ¥r jeg skal fornye neste gang.

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Det har gått mye i bil her også, men jeg prøver å bli flinkere til å være mer aktiv + kanskje også spare litt penger ??

    5. Marit: Det er godt Ã¥ høre positive tilbakemeldinger pÃ¥ app’n. Jeg er vel bare litt usikker siden jeg ikke har brukt den noe. Bare et par ganger pÃ¥ lørdagen ??

    6. Nå er det apper overalt, men alt kan ryke, så reisekort er vel greit det også men tungvint begge deler. Tror jeg har et reisekort som gjelder både for trikk, tog og buss i Oslo men jeg bruker det sjelden. Sjekk hva so skjer hvis kontroll? Bota blir saftig hvis man blir tatt uten gyldig billett.

    7. frodith: Det er jo sÃ¥nn jeg har hatt det ogsÃ¥, men nÃ¥ tenkte jeg at det var pÃ¥ tide Ã¥ modernisere meg litt, knis. Jeg kaster ikke reisekortet av den grunn, for blir jeg ikke fornøyd med app’n kan jeg jo alltids gÃ¥ tilbake til kortet.

    8. Det er sÃ¥ sjelden jeg reiser kollektivt, men vil nok bruke app’en om jeg skal, – er bÃ¥de lettvint og greit. Ulempen er hvis man gÃ¥r tom for strøm, men du kan jo lade telefonen pÃ¥ jobben. :o)

    9. Hanne Beate: Jeg har vel egentlig blitt enig med meg selv om Ã¥ bruke app’n heretter… Mange snakker om hvor enkel og grei den er Ã¥ bruke osv. Tror ikke at gÃ¥r tom for strøm ettersom jeg ikke har noen annen telefon enn mobilen, sÃ¥ passer jeg pÃ¥ at den alltid er oppladet :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg