Festforestilling i Kolben

På lørdagen var bestis Anne og jeg i Kolben Kulturhus på Kolbotn, for å se og høre Songs from above! En hyllest! Dette var en konsert som min fetter Morten Skaug hadde dratt i gang, hvor inntektene gikk/går til kreftsaken. Alle artistene hadde mistet noen til kreft, og det ble kun spilt musikk av artister som hadde tapt kampen til sykdommen. Det er mange som har gått den veien de siste årene, så det var dessverre ikke mangel på materiale.

Anne og jeg bestemte at vi skulle senke skuldrene og kose oss. Bilen ble derfor stående hjemme, og vi tok offentlig transportmidler. Meningen var at vi skulle ta toget, som ville ha brukt mellom 15 -20 minutter. Dessverre så skulle det gjøres noe med enten linjen eller signalsystemet, eller noe sånt så det gikk ikke noe tog. Derfor måtte vi ta bussen som gikk borte ved Tollboden, som ligger like ved Operaen. Bussen bruker 30 minutter, så vi måtte beregne litt lengre tid.

Bildet mitt ble ikke så bra, for jeg sto helt bakerst. Jeg burde ha tatt med et kamera hvis kvaliteten skulle blitt bedre. Nå er ikke bildene det viktigste, for det var musikken og stemningen rundt hele arrangementet 😊

Etter det jeg vet så var alle artistene amatører, men det skulle man ikke tro når man hørte dem synge. Alle låtene var profesjonelt utført, og det svinger så rockebenet mitt sto ikke stille et øyeblikk. Masse hærlig musikk i nesten 2 timer, og stemningen var høy å alle koste seg. Mot slutten fremførte de Cerio eller hva den nå heter, som The Monroes sang. Jeg blir alltid rørt når jeg hører den, også på lørdagen.

Når vi skulle hjem gikk bussen rett foran nesen på oss, og vi måtte vente i 20 minutter på neste. Det snødde og var guffent, men tiden gikk allikevel ganske fort. Vi skravla som en foss som vanlig og da glemte vi “nesten” at det var kaldt. Vi var tilbake i Oslo ved 23 tiden, men det var allikevel nesten midnatt innen jeg låste meg inn hos meg selv. Da var jeg skikke!og frossen, og pakket meg inn i et par pledd å slang meg ned foran tv’en en stund.

#kolben #kulturhus #konsert #kreftsaken #musikk #fest #kos #bussreise #dødeartister #mars #blogg #lørdag

 

10 kommentarer
    1. fruensvilje: Ja dette var en flott opplevelse, med musikk fra mange av mine favoritter. I tillegg til at inntektene gikk til en så viktig sak som kreftsaken!

    2. Så koselig! en tur på byen er aldri feil! Håper dere koste dere..selv om det er litt trist rundt det! Ha en god kveld!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er trist at vi alle har mistet noen til kreften, selv har jeg mistet både min biologiske og adoptivmamma til sykdommen. Allikevel var det veldig god stemning, og alle så ut til å kose seg ordentlig ??

    4. En fin konsert for en ting som rammer altfor mange. Det ble sikkert mye fin musikk iløpet av 2 timer. Det var vel utsalg av mat og drikke på stedet. Trist at det var surr med togene men det er slikt som skjer.

    5. Siv Svanem: Det er jo noen år siden begge mine mødre døde av kreft (adoptiv og biologisk), men jeg kjente at jeg fikk en klump i halsen under noen av låtene. Veldig fin anledning til å minnes de vi har hatt så kjær som ikke lenger er blant oss <3

    6. Helge: Kreften tar ikke hensyn, spiller ingen rolle om det er Kong Salomon eller Jørgen Hattemaker. Ettersom det var så mange flotte artister som også har gått bort i sykdommen, så var det mye musikk å velge i. De hadde tatt med mange av mine favoritter. Det var enkel servering av mineralvann, øl på boks og rødvin fra boks. Ikke noe mat. Vi rakk akkurat å kjøpe litt å spise før konserten fra kafeen ute i hallen, så vi klarte oss :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg