🎈 Hipp hurra 🎉

Noe dager skulle man ønske at man ikke spiste lunch, og i dag var den sånn dag… En kollega fylte rundt år i dag, og vi hadde i all stillhet samlet inn penger til en gave til henne. Invitasjoner ble sendt ut og midt på dagen i dag samlet vi oss ute på Almenningen for å feire henne. 

Personlig er jeg ikke så happy for å bli feiret på runde dager, noe jeg også har forsøkt å unngå hver gang det har vært min tur. Hehehe, det har ikke helt lykkes for feiring har det blitt alle 3 gangene, men heldigvis ikke i stor skala. Akkurat det satte jeg veldig stor pris på, for jeg hater å være mittpunkt. Jeg kan gjøre meg til mittpunkt selv, men da bare hvis jeg har kontrollen :o))

En nydelig bukett med tulipaner fikk hun også i tillegg til gave. Tulipaner er jo så flotte, og så tåler de jo litt kulde også. I dag var det jo en kjølig dag, så det ville ikke bli noe problem å få buketten frisk og fin hjem.

Det blir ikke ordentlig bursdagsfeiring uten Bærumskringle… Nå er dette en vanlig gjærbakskringle med godsaker inni, og navnet har den fått ettersom kollegen som baker den bor i Bærum. Hvis du tror at man har gått tom for melis, eller glemt det på deler av kringlen så er ikke det tilfelle. Bursdagjenta er nemlig ikke glad i krem eller melis, derfor var den ene siden “naken”. Jeg elsker gjærbakst, og vil heller ha det enn andre kaker, og mange med meg er av samme oppfattning :o))

I tillegg til den gode Bærumskringlen hadde vi også disse to lekkerbiskene…. Jeg hadde nettopp spist lunch, så om jeg hadde aldri så lyst på en bit av dem klarte jeg det ikke. Jeg tok et lite stykke med kringle, og så fikk det holde med det.

#bursdagsfeiring #hipphurra #gave #tulipaner #blomster #bærumskringle #gjærbakst #kaker #feiring #mars #blogg #tirsdag

17 kommentarer
    1. Koselig da ^^ Nei, det er vel ikke så hyggelig å bli minnet på det ;P Men er jo en fin ting for å feire med de man har jobbet så lenge med, eller nære og kjære 🙂 Skal feire farmor sin 95 års dag nå i påska ^^ Ikke rundt dag, men når man blir såpass gammel, så blir det jo kallas hvert år 😉

    2. Ååå de så gode ut de kakene ja..Koselig med litt oppmerksomhet..men ikke for mye nei..hihi. ha en god ny dag!

    3. Gratulerer med Kvinnedagen. I min familie er det 8 stykker som har bursdag nå i mars. Men vi feirer aldri sammen, blir nok en liten samling når min mor fyller 89 år 24 mars. Men ellers ikke noe stor markering. Kake er godt men man kan styre seg, unner meg selv litt kultur rundt bursdagen min, konsert, teater eller kino.

    4. Da er vi to ganske like, jeg kan ikke fordra å være midtpunktet, og lurer meg unna de aller fleste bursdagene min. Til og med 50-års dagen ble forbigått i stillhet. Da jeg jobba i avisen ble alle feiret vel og lenge, med kaker, smørbrød og is og det meste. Men ikke jeg. Hadde vi gode inntektstall måtte vi jo ha kake da også. Hehe. Det var omtrent ei gang i uka ….

    5. Koselig med bursdagskaker på jobben, og disse så jo supergode ut! :o) På jobben hos oss er det sånn at den som har bursdag har med kake, og i dag var det ei som hadde med ostekake. Jeg var ikke klar over det, og var egentlig mett etter lunsjen, men spiste et stykke likevel, – tror jeg må ha en egen mage til kaker, hehe. Til uke blir det kaker tre dager på rad!

    6. Søtmonsen ): Du har rett i det, ikke noe særlig å bli minnet på at man blir eldre. Men alternativet er jo ikke noe vi vil tenke på heller. Når man blir 95 år så skal man jammen feires, ikke mange som oppnår en sånn høy alder.

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Kakene var gode de, og det er greit en gang innimellom! Nå er det heldigvis ingen flere runde tall på en stund, tror jeg iallefall ??

    8. Helge: Tusen takk ?? Det er heldigvis ingen i min familie eller nære venner som har bursdag, denne måneden. Pappa hadde neste måned, men siden han ikke er blandt oss lenger, blir det å tenne lys for han. Det er hyggelig det også ??

    9. Marit: Huff ja, det blir for mye styr med all denne bursdagsfeiringa. Jeg er heller ikke så glad i kaker for den minste anledning. Det kan fort bli litt for mye av det gode!

    10. Hanne Beate: Vi har den samme tradisjonen hos oss også, at bursdagsbarnet tar med kake. Bortsett fra når det er runde tall, da slipper de unna. Ostekake er jo veldig godt, men den kan også være veldig mektig ??

    11. Trodde helt sikkert at du ropte Hipp Hurra for alle kvinner på dagen i dag. Men det var altså for en arbeidskollega. Hyggelig å feire runddager da. Det gjør vi på jobb også. Så ut som om de som hadde rom for mer i magen etter lunsjen fikk kost seg skikkelig. Artig avbrekk i jobbhverdager dette. Jeg kaller “Bærumskaka” for Waleskringle og det er så NAM!

    12. toveview: Jeg burde nok kanskje ha ropt og heiet for kvinnedagen, men dessverre så tenkte jeg ikke på å skrive noe om det ?? Kringlen ble døpt om av en annen kollega, som hadde det med å gjøre det sånn. Derfor ble mine boller hetende Oppsalbollene, ettersom jeg bor der ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg