Det går mot påske

Jeg må bare innrømme det, jeg har ikke vært noe flink til å vanne blomstene mine denne uken…. Det var ikke før den ene fredsliljen min nærmest hang over pottekanten i dag, jeg oppdaget at jeg ikke hadde vært rundt med vannmannen på en stund. Den har når reist seg igjen, og står så rank og fin at det er ikke noe tegn på at den nærmest skrek etter vann!!

Det var i samme momanget jeg oppdaget at den ene kaktusen min hadde kommet med blomster. Den pleier å gjøre det når vi begynner å nærme oss påske, og det er jo ikke så veldig lenge til den er her.

Jeg har en kaktus til, men den har ikke kommet med noen knopper enda. Blir spennende å se om den vil gjøre det, eller om den kommer senere ut på våren. Den gjør nemlig det noen ganger.

#kaktus #blomstre #påske #vår #nyttliv #natur #mars #mandag #blogg
 

6 kommentarer
    1. ja vann må blomstene ha,var treg jeg også sist uke,men nå har alle fått seg en dose ) påskekaktus er fine blomster,jeg kjøpte to i minipotter,dei blomstret fort og så falt blomstene etter et par dager,er det så kort blomstring ?

    2. Godt å høre at det er flere som glemmer å vanne blomster..jeg skulle jo tro jeg kunne huske det..som går hjemme hele dagen..men neida..de får klare seg på minimum..hihihi. Så gøy når de kommer med blomster!

    3. fruensvilje: Jeg har opplevd det samme med de jeg har kjøpt, som har hatt masse blomster. De har noen ganger vært vanskelig å få til å overleve etterpå!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Mamma sa alltid at det var sunt for blomster Ã¥ bli glemt litt, det tvinger fram biomsterknopper… Vet ikke om sa det for Ã¥ være hyggelig, eller om det stemmer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg