Godt og vondt

Ute skinner sola fra en nesten skyfri himmel, men det blåser ganske kraftig…. Løse blader virvle i vinden, og vinterstøvet fyker langs bakken å lager små virvler. Gradestokken viser + 12,6 C og da jeg var ute en tur med søppel så varmet den godt….

Det som ikke er så godt, er vondtene jeg har i kroppen i dag etter trening i går. Skulderen fikk kjørt seg i øvelsene jeg gjorde, og er ikke blide på meg. Knærne mine er heller ikke så happy, men om det er pga treningen eller om det er pga at jeg har kuttet ut Glucosamin-tablettene er jeg usikker på. Sistnevnte har jeg gått på siden 2013, men etter en prat med legen min i forrige uke ble vi enig om at jeg skulle kutte de ut. Forskningen har nemlig vist at man kan få høyere blodsukker av dem. Å det har jeg ikke noe ønske om å få…..!! Så nå tester jeg ut om jeg blir verre når jeg ikke bruker dem!

Gressplenene er så og si fri for snø, noe som betyr at det ikke renner vann ned på asfalten som fryser til på natten når det er kaldere. Nå kan jeg faktisk gå fra inngangsdøra og bort til søppelkontainerne uten at skosålene blir våte eller skitne. Jeg kikket litt i bedene på veg inn igjen i dag, og bare siden jeg var ute med kamera her om dagen har det kommet opp flere grønne skudd. Våren er definitivt på veg :o))

#sol #vår #varme #tine #vondt #godt #himmel #knær #skuldre #medisiner #glucosamin #hverdagsliv #onsdag #mars #blogg

8 kommentarer
    1. Ja det er deilig nå! men jeg gikk en sti med masse is i dag..og et langt stykke på helt bar bakke..så kommer helt an på hvor man går.. Håper vondtene snart gir seg! ikke godt å gå sånn..Jøss..det vist jeg ikke om Glukosamin..har tenkt på om det var noe for meg også..men da skal jeg skrinlegge den tanken..hihih. Ha en strålende god dag i solen!

    2. Ja, nå smelter det i rekordfart, – det renner bekker overalt og ut i veien mange steder pga. tette stikkrenner. Litt slitsomt med all vinden, men sola varmer godt. Håper vondtene dine tar slutt snart, – det pleier gjerne å gjøre litt vondt etter trening, så får tro det er det som er årsaken. Ønsker deg en fin dag videre! :o)

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: På steder hvor det er skygge forsvinner nok ikke is og snø så fort. Der sola kommer til jobber den hardt med å bli kvitt det som er igjen av vinteren :o)) Det er nok best å holde seg unna Glucosamin, for høyt blodsukker er ikke noe man bør skaffe seg, hvis man kan unngå det.

    4. Hanne Beate: Jeg håper virkelig at det begynner å snu seg snart til det bedre med vondtene… Det er nok en blanding av vondter og stølhet…. Bare siden i dagmorges har sola jobbet hardt med å kvitte seg iskantene langs veier og stier :o))

    5. håper du får det bedre uten dei tablettane da,en vil liksom ikke bli syke av medisinen en bruker heller )) godt du har vinterstue når vinden blåser kaldt,da rekner jeg med att sola gir en varm og god uteplass alikavel

    6. fruensvilje: I dag har balkongdøra stått oppe siden kl 10, og gjør det fortsatt nå som klokka snart er 18. Det har virkelig vært varmt og godt ute på balkongen, både jeg pusene har sittet der i lange stunder av gangen :o))

      Nei, det er ingen ide å ta sjangser med medisiner man vet kan gjøre en syk!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg