Frodiths lille v̴r-challenge РDag 8 V̴r-lyd

Hva, er det siste dagen allerede i Frodiths lille vår-challenge!! Dagens oppgave er Vår-lyd. Det føles litt rart at det er over alt, for dette har vært så gøy. Jeg må jo bare innrømme, at når jeg har vært med på en challenge så føles det så tomt og rart når det er over. Jeg savner det å ha oppgaver som skal løses, og sitte å finne ut hvordan jeg skal gjøre det.

Må få rette en stor takk til Frodithen våres som nok en gang har kommet med en morsom challenge, som har engasjert å fått både megselv og andre til å komme med flotte løsninger på dagsoppgavene. Selv om det er siste dagen for meg, så kanskje du har lyst til å henge deg på? Da kan du lese mer om challengen på bloggen hennes HER.

For å løse dagens oppgave hadde jeg tenkt til å smyge meg ute i naturen, og prøve å fange vårlyder. Dessverre så ble jeg forkjølet, og har derfor ikke kunnet gjøre det. Jeg har måtte tenke litt annerledes, og finne en annen løsning! Som å beskrive hva en vår lyd er for meg!!

Vår-lyd nummer en for meg er å høre bekken som igjen klukker og silder, imens vannet haster forbi mot en større elv, innsjø eller kanskje havet. Lykken om våren er å sitte på en sten i vannkanten, og hør lyden av vannet og vinden som suser igjennom i trekronene.

Vår-lyd nummer to som får fram lykkefølelsen og vårfølelsen er når jeg blir vekket om morningen av svarttrosten som synger så vakkert. Toner som nermest triller ut av strupen. Bare tenkt deg, det er tidlig på morgenen å ingen har stått opp. Solen begynner å krype opp over åskanten, og det er helt stille. Så begynner svarttrosten sin vakre sang 💖

Nå synger jo svarttrosen om sommeren også, men det er noe spesielt å høre den tidlig på våren etter at alt har ligget i dvale.

#utfordring #vår #vårutfordring #vårchallenge #frodithsvårchallenge #vårlyd #dag8 #svarttrost #bekk #mars #mandag #blogg

24 kommentarer

Siste innlegg