Au i knærne etter trening

Da jeg tidligere i dag sa at jeg måtte se å komme i gang med å gjøre meg i stand til behandling og trening, var jeg ikke klar over hvor dårlig tid jeg faktisk hadde. Jeg satt å så på klokka på nettbrettet, og den sa at jeg lå sånn ganske godt ann. Det jeg ikke viste var at klokken gikk feil… Den har ikke blitt automatisk oppdatert etter at jeg ladet brett opp igjen, etter at det gikk tom for strøm.  Så plutselig fikk jeg påminnelse om timen min på telefonen, og den er stilt inn på 30 minutter før….

Da var det en som fikk fart på seg, og selv om jeg ikke er like rask i kroppen som jeg var før så gikk det for seg. Jeg virvlet rundt å hentet treningstøy, mens jeg pusset tenner og dusjet omtrent samtidig. Da jeg gikk inn døra var det 1 minutt igjen til timen min begynte, puh!!!

I dag var det knærne min som fikk juling, etter flere forskjellige øvelser… Jeg sutrer ikke altså, bare konstaterer fakta om at det nå er ganske stivt og vondt. Når det er sagt så er dette et ledd i å styrke muskelaturen i bena, slik at de skal ta over å hjelpe til når artrosen i knærne gjør livet surt for meg. I dag er det dessverre sånn at det er mange ting jeg ikke klarer pga smerter, og svake muskler.

Jeg sa til manuellterapeuten for en stund siden, at mitt høyeste ønske var å kunne klare å sitte på huk når jeg er ute å tar bilder. Også kunne sitte på gulvet sammen med kattene, og klare å komme opp igjen uten alt for store problemer. Nå har jeg ikke sjangsen til noen av delene.

Akkurat nå sitter jeg i godstolen og gruer meg til at jeg må reise meg opp for å lage middag, for jeg vet at det er en smertefull bevegelse. Ettersom magen min rumler og jeg er sulten, så er det vel ikke noe å utsette lenger 😱

#smerter #vondter #knær #trening #øvelser #velvære #helse #fredag #mars #blogg

14 kommentarer
    1. Ja det må til..å styrke det som forsatt ikke er blitt helt ødelagt i kroppene våres…hihih..så de kan overta for vrakdelen..:-) Godt du rakk det da!! ha en god kveld!

    2. frodith: Artrosen er her for å bli, og det samme er smertene. Det kan jeg nå akseptere, så lenge jeg klarer å få trent opp muskelaturen. Da klarer jeg å gjøre ting selv om det er vondt, og det er noe jeg gleder meg til å få til :o))

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Vet du, jeg gleder meg virkelig til å kunne sette meg på huk igjen, selv om knærne skriker så klarer jeg å reise meg igjen. Jeg savner det å komme nærmere naturen. Hihii, jeg har aldri vært så kjapp i dusjen og kledd på meg som i dag, tror det var ny rekord!!

    4. fruensvilje: Ja du har så rett, artrose er noe skit! Smerter er faktisk noe man venner seg til, og smertetreskelen blir jo gradvis høyere og høyere. Smertene mine pleier å være verst dagen etter på morningen. Det blir heldigvis bedre med litt øvelser og bevegelse :o))

    5. Godt du kom frem i tide! 😉 Men ikke godt at du skal ha slik vondt! :-/ <3
      Ønsker deg riktig god bedring, og så får vi virkelig håpe at det blir litt bedre i løpet av helgen! <3 God klem

    6. EtVennligPuff: Ja, og det var på hengende håret.. Må nok følge med litt bedre heretter :o)) Det pleier som regel å roe seg etter en dag eller to, så jeg får holde meg i virksomhet så jeg ikke stivner. Det er min tur til å holde venninnekveld, og da glemmer jeg fort at det knaker litt :o))

    7. Uten at det er noen trøst så kjenner jeg meg igjen. Mulig jeg er en uhelbredelig optimist, men håper det besværlige plutselig skal være…vips…BORTE :).
      Ønsker deg en god helg <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg