Det “ER” vÃ¥r

Det spiller ingen rolle om det snør eller regner, for når musikkorpsene begynner å marsjere i gatene for å øve på å gå riktig og spille, ja da er det vår. Å, som jeg har lengtet etter lyden av dem, og i dag kom det første korpset opp gaten her jeg bor.

I dag var det Oppsal Janitsjar som var ute å marsjerte… Jeg hørte trommene lenge før jeg så dem komme, og ga meg tid til å nappe med meg mobilen å stikke ut på balkongen. Jeg var langt fra alene om det, for jeg kunne se flere gå ut for å høre. På andre siden av gaten hang folk ut av soveromsvinduene sine. Er ikke dette et vårtegn så vet ikke jeg :o))

Ronja pleier å løpe etter meg ut på balkongen når det er noe som skjer, men i dag nøyde hun seg med å sitte på sofaryggen. Hun fulgte med, og når korpset hadde kommet litt lengere opp i gaten kom hun ut. Da satt hun på klatrestativet å kikket etter dem :o))

Utenfor begynner skydekket å åpne seg, og sola holder på å leke gjemsel bak skyene. Plutselig er den der, og så forsvinner den igjen. Småfuglene sitter nede i buskene nedenfor, og de kvittrer sine vakreste vårtoner. For en herlig tid vi har kommet til :o))

Har du hatt besøk av korpset der du bor?

#vår #vårfølelser #musikkorps #korps #marsjere #musikk #katt #ronja #ronjathecat #søndag #april #blogg

12 kommentarer
    1. Fine Ronja som sitter der med kulerunde øyne og lurer på hva for slags lyd det er. Sånn musikk kan virke litt skremmende for de firbeinte, men fint for oss andre. Jeg bor litt for langt unna sentrum til å høre de øve, men husker jeg selv gikk rundt og marsjerte da jeg var med i korpset.

    2. veronica Rona Thomassen: Vi har flere skoler her, men ikke alle har korps lenger. De bruker janitsjaren, og vi har to flotte. Oppsal som gikk forbi i dag, og Østensjø som hører til i området hvor jeg gikk på skolen :o)) Jeg blir rørt helt inn til hjerterota når musikken spiller, sukk!!

    3. Hanne Beate: Ronja er ikke lettskremt av seg egentlig… Hun pleier Ã¥ være med ut pÃ¥ balkongen pÃ¥ nyttÃ¥rsaften, og da sitter hun fasinert pÃ¥ klatrestativet Ã¥ ser pÃ¥ alle rakettene. Hun er derimot ikke sÃ¥ glad i de som brÃ¥ker veldig. Det kan ha vært noe med lyden fra trommene som gjorde at hun valgte Ã¥ sitte pÃ¥ sofaryggen :o))

    4. JA det er herlig å se og høre..jeg elsker korps..ikke alle gjør det..men det hører med..her på Tofte er det slått sammen flere steder..for det er for få som vil være med..så vi ser dem ikke før på 17 mai..da svinger de innom her også.. det Er virkelig vår nå ja..

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Det å se de marsjere i gatene får vårfølelsen til å blomstre, nesten like mye som når jeg hører Kampen Janitsjar synger og spiller sin kjenningslåt i radion :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg