Venner? Ja det kan du tro!

Måker er den mest støyende fuglen jeg vet om, som skriker å bærer seg bare for at den har lyst… Noen ganger skulle jeg ønske at de kom med volumknapp, sånn at jeg kunne skru ned for lyden. 

I dag når vi satt å spiste matpakka oppe ved Songsvann på formiddagen, ble vi for alvor omringet av noen måker som virkelig kunne bruke stemmen sin. De tenkte nok at det ville falle noen smuler, eller kanskje en hel brødskive på dem. Akkurat det var uaktuelt, for da hadde alle måkene som holdt til på Songsvann kommet for å få en bit. Det hadde mest sannsynlig blitt et masseslagsmål…..!!

Et par av dem klarte å bli skikkelig uvenner uten at de hadde fåt noe fra oss. Mens den tredje satt bortenfor å skrek og bar seg, og som den bar seg

Til tross for at måker er ekstremt støyende, så er de veldig fasinerende fugler som jeg elsker å sitte å se på. De er nysgjerrige, morsomme og veldig frekke eller kanskje mer freidige. Noen er så tøffe at holder du opp noe spiselig flyr de ned å grabber det ut av hånda. Jeg har ikke opplevd det selv, men jeg har sett at har skjedd. Fasinerende :o))

#fugler #måker #uvenner #slåss #høylydt #matpakke #songsvann #natur #søndag #april #blogg

10 kommentarer
    1. Såå flotte bilder! ja det er så morsomt å følge med på dem..og du fikk jo noen flotte bilder av kranglefantene!! herlig!! Håper dagen har vært fin!

    2. sånn er det i dyreverden.Hannene slåst for å kapre hoa,dei slåst for å skaffe seg mat og dei skriker for å beskytte egg og fugleunger hi hi ,men joda litt fasinerande er dei,flotte bilder iallefall

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Jeg satt på en krakk ved vannet like i nærheten, og brukte det nye Sony kamera mitt. Jeg er veldig fornøyd med det det, og det tar gode bilder, også når jeg zoomer inn :o)) Jeg tilbrakte dagen med å gå rundt Sognsvann her i Oslo, og det ble en hærlig dag i det fine været :o))

    4. fruensvilje: Jeg tenkte ikke pÃ¥ det at det kunne være to hanner som sloss om en hunne, men det er jo klart nÃ¥r jeg tenker over det. Det var jo to som sloss en som sÃ¥ pÃ¥, som skrek og bar seg…, hunnen :o))

    5. EtVennligPuff: SÃ¥ lenge du er snill med dem sÃ¥ bæsjer de ikke pÃ¥ deg… De kan nemlig være ganske hevgjerrige hvis du er slem, noe en kollega av papsen min fikk ærfare… De arbeidet for Oslo Sporveier som det het den gangen, og for Ã¥ komme inn pÃ¥ omrÃ¥det mÃ¥tte de gÃ¥ over en bru. Denne kollegen mÃ¥tte gÃ¥ med paraply over brua, ellers ble han bæsja ned, heheh!! Husker ikke nÃ¥ hva han hadde gjort!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg