Songsvann rundt

Det var ikke helt lett å komme seg ut av senga i dag, når klokka ringte ved 9 tiden, for jeg var nemlig ikke hjemme før klokken var 01:30 i natt. Opp kom jeg og ferdig ble jeg til bestisen kom ved 11 tiden. Turen gikk til Songsvann hvor vi hadde bestemt at vi skulle gå rundt vannet. Vi hadde begge tatt med oss niste og noe drikke.

Det er jo ikke så langt rundt vannet, men det godt å ha med noe å spise på allikevel. Vi gikk rundt nesten hele vannet innen vi satte oss ned, og da ble vi også sittende en god stund å prate å bare nyte den fine dagen ute i det fri. Vi tok noen bilder mens vi gikk, og når vi satt å spiste.

Jeg syntes det var riktig så stas at jeg endelig fikk tatt bilde av hestehoven, for som jeg har sagt før så har den ikke tittet op av jorda her hos meg.

Denne lille godingen satt på andre siden av semi tørr bekk, og hvis jeg skulle ha gått nærmere for å fått et perfekt bilde ville jeg blitt klissvåt på bena. For denne damen her hadde bare vanlig joggesko på. Derfor forsøkte jeg å zoome inn, men det ble nok ikke så klart som jeg skulle ha ønsket. Læring her, bruk ordentlig beintøy når man går på tur.

Det var mange maurtuer, den ene større enn den andre, på “solsiden” av Songsvann. På toppen av alle tuene hadde maurene våknet til liv, og de var i full gang med å se over tuene sine å reparere det som var i stykker. Jeg prøvde å få et nærbilde av dem, men dette var det beste jeg kom opp med :o))

Her er et par bilder av den ene av de to slosskjempene jeg skrev om i mitt forrige innlegg. Når den var ferdig med å sloss, gjetet den oss så lenge vi satt å spiste matpakkene våres. Sammen med en annen satt den å skrek å bar seg, og det hørtes ut som om den kjeftet på oss for at den ikke fikk noe å spise. Men vakker var den :o))

På det nye Sony kamera mitt, er det selfie-skjerm og den måtte jeg jo bruke. Den fungerte veldig bra, nesten for bra egentlig… Kanskje det hadde vært bedre at bildene hadde vært noe mindre tydelig…., hihihi Da hadde nemlig ikke alle rynker og flekker i ansiktet syntes så godt, men det er jo meg så det er egentlig greit :o))

Det å gå rundt Sognsvann var en tur som passet bena mine perfekt. Ikke bratte bakker som får knærne mine til å skrike å true med å gi opp, nei for det meste ganske flatt med noen små oppoverbakker. Jeg så ikke på klokka når vi begynte å gå, heller ikke når vi kom nesten rundt, men i flg bestisen så tar turen ca 45 min i jevn gange. For oss som stopper opp hele tiden for å ta bilder, tok det nok litt lenger tid, hihi!!

Når jeg kom hjem igjen var jeg sliten, for jeg blir det selv om ikke turen er så lang… Det var litt tidlig å begynne med middagen, så jeg satte meg på balkongen sammen med kattene, og kaffekoppen. Det var varmt og godt der ute, og med en malende Vinja liggende i fanget mitt tok det ikke lang tid innen jeg sovnet. Når jeg våknet igjen hadde det gått et stykke tid, og kaffen var iskald :o))

Det hjalp med en liten lur, og jeg kvikna til igjen så da passet jeg på å få med meg et kapitttel til i Mord på Nilen på Storytel. Denne boken jeg hører på er på engelsk og leses av David Suchet, som spilte Hercule Poirot i flere år.

På tide å ta kvelden for denne damen, for i morgen er det opp tidlig igjen for gå til behandling, den siste før påske. Ha en riktig god natt :o))

#sognsvann #tur #utpåtur #natur #fugleliv #måker #sommerfugler #maur #maurtue #lunchidetfri #trening #storytel #bok #sove #katter #trøtt #søndagstur #søndag #april #blogg

23 kommentarer
    1. Det er fint rundt Songsvann, lenge siden sist jeg har besøkt omådet så kanskje iløpet av sommern. Husker at det er laget flere veier rundt vannet slik trimmere, barnefamilier og eldre ikke må gå i kø rundt vannet. Det er et kjært treningsområde for mange joggere og syklister og ikke minst for idrettshøyskolen som ligger like ved. Fantastisk område med stier fom fører deg gjennom hele Nordmarka.

    2. dette var en fin spasertur og dere fikk noen fine minner ) tur uten bakker er fine turer det,og tempoet kan en bestemme selv ) ønsker deg lykke til på behandling i dag ))

    3. Så mange flotte bilder! og ja..det våres der også ser jeg!! den måka var jo veldig fotogen og flott da!!! herlig!! Ser ut som en flott tur! ha en god ny dag!

    4. Helge: Det var mange som var ute på tur i går i det fine været. Ja det stemmer at det er flere turveier der, og den letteste er jo den som ligger nederst ved vannet. Det er ikke lov å sykle rundt vannet, noe det står skilter om flere steder. Mulig det var det tidligere. Fint område, så Jar du muligheten burde du ta en tur igjen!

    5. fruensvilje: Ja dette var en akkurat passe tur…. Mange velger å gå runden et par ganger, men denne gangen ble det bare en ?? Behandlingen i dag tok på, men det er godt å bruke kroppen!

    6. Søtmonsen :)): Tusen takk ?? Hvis man er litt stiv i kroppen så er det perfekt å gå rundt Sognsvann. Mange fine steder p sette seg ned å slappe av og se på utsikten ??

    7. frodith: Ja det er perfekt på alle måter. Akkurat passe langt rundt vannet, og man kan gå to ganger hvis man vil, og mange fine steder å sette seg for å ta en pause ??

    8. Veldig fine bilder, og bildene av måken var virkelig flott! Så bra at du kommer deg ut, det er jo i grunnen den beste form for trening, både for kropp og sjel….
      Jeg venter på bedre tider før jeg turer….:)

    9. Superfine bilder du tar med det nye kameraet ditt, og måkebildene var ekstra fine! Herlig å ha et så fint naturområde nære byen, og passe langt å gå rundt vannet. :o)

    10. Hanne Beate: Ja det nye kamera tar virkelig gode bilder, så jeg er så glad for at jeg kjøpte det ?? Det tok bare 15 minutter å kjøre opp til Songsvann, side det ikke var noen kø. Oslo er en fin by sånn at naturen ligger nære og tilgjengelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg