PĂ„skegult til stua

Her i Casa Fres og Knurr finnes det ingen planter som blomstrer, nei her er det kun grĂžnne planter. Årsaken til det er at jeg er sĂ„ dĂ„rlig pĂ„ Ă„ vanne, og det er en dĂ„rlig kombinasjon hvis man Ăžnsker fine blomster som stĂ„r en stund.

NÄ som det er pÄske ville jeg allikevel kjÞpe en plante som hadde gule blomster, og valget falt pÄ en Ildtopp. Det er en blomst min mor ogsÄ var veldig glad i, og som hun alltid kjÞpte til pÄske. Derfor syntes jeg det var passende Ä ha en sÄnn. NÄ mÄ jeg bare huske pÄ Ä vanne den, sÄ den holder seg like fin!

Jeg har ikke lagt pÄ gule duker i Är, men beholdt de lilla/rosa som jeg la pÄ i forbindelse med at jeg skiftet etter jul. Duken som ligger under Ildtoppen har jeg laget selv. Den var ferdig heklet, men jeg hadde ikke festet endene og presset den
 I forbindelse med bilde festet jeg endene, men gadd ikke dra fram strykebrettet for Ä presse den
 GjÞr det senere jeg :o))

#pÄske #sesonger #vÄr #ildtopp #blomst #pynt #stash #tirsdag #april #blogg

12 kommentarer
    1. SÄ flott blomst med mange knopper, og Ildtopp har den fordelen at den ikke behÞver Ä vannes sÄ mye, og kan godt tÞrke opp litt innimellom. Planter med tykke blader trenger lite vann og de med tynne blader mÄ vannes jevnlig. Flott heklet duk og nydelige pÄskehÞner m/kyllinger! <3

    2. Ja ildtoppen tĂ„ler Ă„ tĂžrke litt..sĂ„ den passer deg da bra…Er der jeg ogsĂ„..at de ikke fĂ„r vann pĂ„ lange tider…selv de grĂžnne tĂžrker inn..hihih. Flott duk, og ha en flott kveld!

    3. Hanne Beate: Jeg prÞvde Ä finne den planten som hadde mest knopper, sÄnn at nÄr pÄskedagene kommer stÄr den i full blomst. Ja Ildtoppen passer perfekt for sÄnn som meg, som ikke lÞper sÄ ofte rundt med vannkannen. Jeg er veldig fornÞyd med duken, og mÞnsteret Ä har lyst til Ä lage den i grÞnt for Ä matche sommergardinene mine :o))

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja dette er den perfekte planten for meg, hihi… NĂ„ kom jeg faktisk pĂ„ at resten av gjengen trenger litt vann ogsĂ„ ;o))

    5. ildtoppen er en vakker blomst,jeg fÄr den ikke til Ä vare,andre har den i ukesvis,ja jeg kjenner ei som hadde den Är etter Är ute ,og jammen ble den diger til slutt ) krysser fingrane for att din varer no da

    6. fruensvilje: Min mamma hadde grÞnne fingre, og 99% av de blomstene og plantene hun kjÞpte klarte seg, og vokste seg store og fine. Derfor sÄ det ut som Botanisk have hjemme :o))

      Jeg er dessverre ikke like flink som hun var, men jeg lever i hÄpet, hihihi :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg