Uheldige meg, i farta igjen!

Til morran i dag fikk jeg så lyst på bløtkokt egg, og hentet fram eggekokeren min å gjorde den klar til bruk. Den hadde stått oppe i skapet en stund, så jeg trengte å gjøre den ren. Når uheldige meg skulle kakke et lite hull i skallet på det første egget, sa det krasj å hele egget kollapset. Det var egg utover benken, og nede på gulvet, sukk!!

Innen jeg rakk å tørke det opp hadde det rent ganske mye ned over skapdøra, og dannet en stor dam med egg på gulvet. Det er ikke akkurat det enkleste som finnes å tørke opp egg fra gulvet. Det sklir og ser ut til å ha en egen vilje, men jeg fikk det da opp til slutt.

Heldigvis var ikke skallet på egg no 2 og det neste jeg hentet like tynt som på det første, og jeg fikk da en frokost med bløtkokt egg til slutt :o))

#egg #skall #knas #sprakk #klin #uheldigemeg #uheldig #uhell #tirsdag #mat #fødevare #april #blogg

14 kommentarer
    1. Uff, ja egg er ikke enkelt å tørke opp og ergerlig når sånt skjer. Jeg pleier også å lage et lite hull i egget før jeg koker det, men da bruker jeg ei knappenål. Jeg synes det fort kan sprekke om jeg ikke gjør det (jeg koker i vann).

    2. Eggeskallet er jo så veldig skjørt, og ikke mye skal til.. Men godt du fikk kost deg med litt kokte egg til slutt! 😉
      Ønsker deg en fin dag i morgen også <3 Og god natt.

    3. Slikt skjer. Egg er en tradisjon i påsken og vi spiser rekord mange egg i påsken. Så det er mange som opplever det samme som deg i disse dager. Husker godt at vi tegnet på egga i påsken da jeg var liten. Resultate ble som regel en ung utgave av Kåre Willoch.
      Det er mange som har egg til pynt, farger de og det er jo pent pynt. Noe påskeegg har jeg ikke, skal til tannlege om ei uke, så slike ting styrer jeg unna. Håper du har ei God påske blant katter og kos i heimen. Ha en fin dag.

    4. fruensvilje: Dette hadde kommet til å skje om jeg hadde kokt egget i kjele, som går helt fint. Det var da jeg skulle kakke hul i enden for at det ikke skulle sprekke, at det knuste!

    5. annebe: Ja de var noe hærk det der, men heldigvis så har de andre eggene i boksen hatt hardere skall. Ildtoppen står å stråler så fint, og fler og fler blomster springer ut hver dag :o))

    6. Hanne Beate: Det var når jeg skulle lage hullet før koking at egget sprakk, og siden ingen av de andre i boksen har sprekt så var det nok en svakhet med akkurat dette ene egget. Fikk eggekokeren i bursdagpresang for et par år siden, og jeg er veldig glad i den :o))

    7. EtVennligPuff: Ja, det er jo sånt som kan skje, men jeg må innrømme at det er første gangen for meg før koking :o)) Ha en flott skjærtorsdag :o))

    8. Helge: Ja vi pleide også å pynte egg da jeg var liten, både på skolen og hjemme. Mamma hadde tatt inn noen kvister, og så hang vi eggene opp i det. Nå pynter jeg ikke så mye til påske lenger, bare litt småtteri her og der :o)) God Påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg