Endelig kom de…

En etter en viser fine bilder av både hvitveis og blåveis, men her hos meg har det vært dårlig med den type vekster. Da jeg kom hjem i dag syntes jeg å skimte noe hvitt oppe i skogbrynet, og da måtte jeg selvfølgelig gå opp for å se… Å der var de kommet vettu.

Bildene ble nok ikke så tydelig som jeg skulle ha ønsket, for jeg er så stiv i kroppen om dagen at jeg har vanskelig for å bøye meg ordentlig, eller sette meg på huk for å komme nærmere motivet. Det var fult av dem oppover lia, et godt vårtegn og endelig :o))

Det hadde skjedd litt i blomsterbedet mitt også, påskeliljene mine hadde sprunget ut å lyste opp borte i det ellers så triste bedet. Jeg kjenner at når fargene begynner å dukke opp ute naturen, stiger vårfornemmelsen på vårskalan min :o))

Som jeg nevnte tidligere er det faren min sin bursdag i dag, og derfor tok jeg meg en tur ned på gravlund for å tenne lys for ham. Jeg hadde ikke vært der nede siden Nyttårsaften, og var spent på hvordan det så ut. Vel, jeg var mest spent på om rosen jeg plantet i fjor hadde klart seg. Det hadde den gjort, og det var kommet flere skudd. Jeg må nok klippe av den på toppen sånn at den ikke blir for stor.

Jeg hadde tenkt å kjøpe noen stemorsblomster å plante på graven, men jeg er glad jeg ikke gjorde det akkurat nå. Det var helt klart alt for tidlig å gjøre det enda!

#vår #vårtegn #hvitveis #påskeliljer #natur #planter #blomster #gravlund #rose #tirsdag #april #blogg

14 kommentarer
    1. Det er kaldt enda men det er bra at det våres rundt omkring. Ser frem den dagen da jeg kan gå i kortbukse i skogen. Det er noen deilige uker vi har foran oss nå..

    2. det er så vakkert med skoglunder full av kvitveis ) og en kan jo bare ta nye bilder når som helst om en føler bilda ikke ble perfekte )
      Stemorsblomstene kjøper du og planter nå,med noen få minusgrader blir dei kraftigere og finere ) så det er bare å få dem i jorden )

    3. Helge: Å ja, det skal bli deilig å slippe å ha så mye klær på seg. Kunne være ute i varmen og bare nyte ?? Det er nok ikke langt rundt hjørnet nå!

    4. Så koselig at du også fikk vårblomsten nå da!! Flotte bilder selv om de ikke er så nære..må ikke være det alltid! Ha en god ny dag!

    5. Det er s̴ fint n̴r blomstene begynner ̴ komme opp av jorda. :o) S̴ bra at rosen har klart seg, Рdet er alltid spennende ̴ se hva som har klart seg gjennom vinteren.

    6. Hanne Beate: Ja jeg syntes at det var på tide at det begynte å skje noe nå :o)) Jeg trodde ikke at rosen skulle klare seg, siden det ikke har vært så mye snø i vinter. Der tok jeg tydeligvis helt feil ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg