Flagget er heist

Etter å ha sovet godt igjennom hele natten, våknet jeg kl 8:30 med Vinja liggende ved siden av meg…. Der lå hun å malte høyt inn i øret mitt, og da sovnet jeg igjen en halvtimes tid. Når jeg våknet igjen lå fortsatt Vinja ved siden av, og når hun skjønte at mamsen hennes skulle opp løp hun ut på kjøkkenet å satt seg ved matkoppen, som var tom… Min andre ulldott, Ronja, hadde ikke stått opp enda og lå fortsatt i sofaen å sov 😽

Her i huset heises flagget 1. mai, og med det samme jeg sto opp i dag fant jeg fram flagget å hang det ut på flaggstangen. Vanligvis pleier vi å være en del som markerer dagen, men i dag var vi bare to stykker. Mest sannsynlig for det er langhelg å de er reist bort :o))

Det ble bare en lett frokost, og en kopp kaffe på morningen. Jeg orker ikke å spise så mye med en gang jeg står opp, må vente til kroppen og hode mitt har våknet ordentlig. Nå begynner det å romle litt i magen, så det er på tide å finne fram et par skiver med brød.

Har du heist flagg i dag?

#1mai #arbeidernesdag #flaggheising #flagg #frokost #mat #kaffe #mandag #mai #blogg

8 kommentarer
    1. Hang ut flagget kl 0730 og tar det inn tidlig kveld. Før 17 mai må flagget nesten vaskes, tar det på 40 gr og håper det går bra. Har samme type flagg som du. Er vel en smal sak og ta det av og sette det på igjen håper jeg.

    2. Helge: For noen år siden fikk alle i borettslaget nye flagg, men det var i noe syntetisk stoff som fikk fargene til å se uekte ut. Det flagget jeg bruker ble kjøpt inn av mine foreldre på 60 tallet, og er et ekte ullflagg. Så sant du har snorer i flagget, så burde det går greit å ta det av å vaske det.

    3. Hanne Beate: Det var først de siste dagene at det har blitt grønt her hos meg, og det er så koselig å slippe alt det grå å triste som har vært til nå :o))

    4. Flagget har vært oppe..enn litt sent da jeg glemte det før jeg gikk pÃ¥ tur..men fikk det opp til slutt..og tatt det ned igjen akkurat nÃ¥.. Er jo sÃ¥ flott med de røde putene hos deg…frisker opp!

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Jeg syntes også at det ble fint med røde puter mot alt det hvite :o)) Ha en strålende dag i det fine været :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg