Snart blomstrer den 🌱

Ute i bedet mitt ved balkongen har jeg en Soleie-busk, som i sin tid sto utenfor huset til min mormor i Odalen. Den har vært på flyttefot et par ganger etter at den kom til Oslo, men den er en staut og kraftig plante så den har klart seg fint hver gang.

Litt avhengig av temperaturen, så pleier den å begynne blomstring litt i forkant av 17. mai. Den ser ut til å være i rute, for den er full av knopper hvorav noen av dem er litt større. De vil nok slå ut i full blomst i løpet av denne uken. Spesielt nå som varmen har kommet :o))

#natur #soleie #soleiebusk #planter #vår #blomstring #naturbilder #blomsterbilder #mandag #mai #blogg

8 kommentarer
    1. SÃ¥ koselig Ã¥ ha en sÃ¥nn blomst som har et minne…ja nÃ¥ slÃ¥r den nok snart ut i full blomst! varmt i dag…hÃ¥per det fortsetter..

    2. annebe: Tirsdagen er like fin som de to påfølgende dagene, så boblejakken ble hengende i skapet i dag :o)) Ja, kjæresteparet var så søte der de satt!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Hvor gammel denne busken er, vet jeg ikke, men mormor hadde den nok en god del år hun også. Den var betraktelig større den gangen, for hun trengte ikke å beskjære den :o)) Det er jo like flott vær i dag også, og for første gang kunne jeg la boblejakken bli hengende i skapet :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg