Innvendig fotografering

Til morran i dag hadde jeg time hos UNILABS på Brynsenteret for røntgen av begge skuldre og nakken min… Det hadde gått noen år siden jeg tok sist, og legen min ville se om det hadde blitt noen forandringer i skuldrene. Det er vondt og sårt inni der likemye som i musklene og scener, og da er det greit å se hvordan tilstanden er.

Som alltid når jeg skal til lege, tannlege eller røntgeninstituttet så gruer jeg meg nesten syk. Magen slår seg vrang og jeg må løpe på toalettet x-antall ganger før jeg kommer meg ut av døra. Noen ganger blir det så mange ganger at jeg nesten kommer for sent, sukk!!

X-Ray Machine Detail
Licensed from: leaf / yayimages.com

Nå skulle jeg heldigvis bare ta vanlige røntgenbilder denne gangen, og det er ikke like skummelt som om jeg måtte inn i trommelen. Jeg gjorde som den hyggelig damen sa jeg skulle, og rørte meg ikke en milimeter sånn at hun måtte ta flere bilder enn nødvendig. Det var nemlig ikke så godt å sitte med armene opp, noe jeg omtrent ikke klarer å gjøre. Lykkelig var jeg når hun sa at da var vi klare, og alle bildene ble klare og fine :o))

Like før jeg skulle dra til røntgen så sjekket jeg vesken min, som jeg gjør hver morgen, for at alt som skulle være med var der. Hjertet gjorde et megastort hopp, for lommeboken var ikke der. Den var heller ikke noen annet sted i hjemmet, og jeg kjente panikken stige til nye høyder. Til slutt måtte jeg sette meg ned å tenke igjennom når jeg så den sist, og det var da jeg handlet i går ettermiddag. Jeg husket at jeg holdt i den da jeg gikk ut av butikken, og kom plutselig på at jeg hadde slengt den i forsete på bilen å ikke opp i vesken. Når jeg kom ut i bilen var den heldigvis der, i forsetet. Lettelsen var stor :o))

#helse #røntgen #unilabs #skuldre #nakke #nervøs #uvel #bryn #lommebok #onsdag #mai #blogg

14 kommentarer
    1. Så bra at bildene var fine! Det var jo kjempe godt å høre. Greit å få sjekket slike ting med jevne mellomrom 🙂 Jeg ønsker deg en god dag 🙂

    2. Victoria Larsen: Mulig jeg ordla meg litt feil, men jeg vet ikke om bildene er OK. Det jeg mente å si var at de var klare og fine, slik at de kunne studeres. Noen ganger blir det litt feil når man skriver, :o))

      Forresten, ha en en fin dag du også :o))

    3. Det er lett Ã¥ grue seg til div. undersøkelser, – godt du er ferdig med det. :o) HÃ¥per resultatet er bra og at det evt. kan fikses pÃ¥! Uff, ja Ã¥ ikke vite hvor lommeboka er er ikke noe gøy, godt at du fant den! Nøkler er det ogsÃ¥ greit Ã¥ vite hvor er, spesielt bilnøkkelen nÃ¥r man har det travelt. Det er vel Ã¥ fÃ¥ tak i noe man kan sette pÃ¥ og som varsler, men vet ikke hvor bra de er. Mobilen er grei sÃ¥nn, – den kan man bare ringe opp. :o) Kos deg i det fine været! 🌞

    4. Ja rtg er ikke skummelt..for det tar jo tid før man fÃ¥r noe svar…men jeg hater Ã¥ gÃ¥ vente pÃ¥ det svaret…hihih..sÃ¥ bra du fant lommeboken..er ikke noe god følelse og ikke vite… Lykke til! og ha en god dag!

    5. Røntgen er en fin ting – ikek sÃ¥ ofte man er pÃ¥ slikt sÃ¥ det er ikke sÃ¥ rart at noen gruer seg til det. Men jeg ser det pÃ¥ som en opplevelse og erfaring. Lomemboka er greit Ã¥ ha i nærheten. Innimellom glemmer jeg hvor jeg la den sÃ¥ da blir det huskestue fram til den dukker opp.

    6. jammen godt lommeboka kom til sin rett,skummelt det å ikke ha den på et fast sted.Røndgen går greit,det kvier jeg ikke for,verre med å få resultatet )) lykke til

    7. Hanne Beate: Heldigvis har jeg full kontroll pÃ¥ nøkler og mobilen, og jeg trodde jeg hadde det det pÃ¥ lommeboken ogsÃ¥….. Ã… koste den harde ikke vært gøy, med tanke pÃ¥ alle kort som mÃ¥tte sperres osv. PÃ¥ en mÃ¥te hÃ¥p er jeg at det er forandringer pÃ¥ bildene mine, det vil kanskje forklare hvorfor ting er som de er ??

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er ventetiden som er verst egentlig, og siden jeg ikke skal til legen før 22.05., blir det en stund til jeg får svar. Skal si deg at det var en lettelse å finne lommeboka. Bare tanken på alt det styret det ville ha vært hvis den virkelig hadde blitt borte!!!

    9. Helge: Ja det var en lettelse Ã¥ finne lommeboka……, for tenkt hvilket styr det ellers hadde blitt!! Det er jo sÃ¥ egentlig tull Ã¥ grue seg til sÃ¥nne ting jeg gruer meg til, men det er ikke sÃ¥ lett Ã¥ la være dessverre ??

    10. frodith: Ja det var en lettelse Ã¥ finne lommeboka, for jeg orker nesten ikke tenke pÃ¥ alternativet. NÃ¥ et bildene tatt, sÃ¥ da er den den lange ventetiden igjen….. Det er egentlig verst de første dagene, sÃ¥ har jeg sÃ¥ mye annet Ã¥ tenke pÃ¥ at jeg glemmer det bort ??

    11. Søtmonsen: Det Ã¥ miste lommeboka er ikke greit, men denne gangen gikk det veldig greit ?? MÃ¥ nok vente helt til 22.05., før jeg fÃ¥r vite noe… For da skal jeg til legen.

    12. fruensvilje: Vanligvis ligger lommeboka alltid i vesken min, men denne gangen hadde jeg bare slengt den i setet. Jeg mente Ã¥ legge den tilbake da jeg parkerte, men sÃ¥ glemte jeg alt sammen….. Godt den ikke var borte, for et styr det hadde vært Ã¥ mÃ¥tte sperre og sÃ¥ erstatte alle kort!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg