Dette blir fint…..

Rundt blokkene våre har vi gressplen, og hvert vår settes det frem krakker på enden av blokkene…. I år har vi fått nytt bord og to frittstående krakker i hvitt. Plenen er jo ikke helt flat så ingen av møblene står støtt, noe som gjør at det ikke er så greit å sette fra seg noe. En nabo fortalte meg at de skulle legge heller, og lage en fin plass til krakkene og bordet.

For et par dager siden startet arbeidet, og i ettermiddag var jobben nesten ferdig. Det mangler bare et par heller, noe som sikkert er klart i løpet av morgendagen. Det kommer til å bli så fint 😊 Jeg har ikke sett hvem som gjort jobben, men jeg går ut fra at det er vår flinke vaktmester. 

Det kommer til å bli fint å sitte der når det blir varmere i været… Går man ut å setter seg kommer det som regel noen andre også, eller de kanskje går forbi på veg hjem å stopper for en prat 😊

#borettslag #utearealer #sitteplass #heller #krakk #bord #trivsel #hygge #torsdag #mai #blogg

10 kommentarer
    1. ja dette blir fint,et stødigt underlag er nesten en nødvendighet om en skal nyte måltider der ute iallefall,kjekt å ha en felles uteplass da,så har en det sosialt sammen

    2. Det blir fantastisk pent. Blokkene i nabolaget ligger inntil fjell og skog, nå har de hugget ned det meste av skogen og laget plass til krakker, både nær blokka og på fjellet. Var ute sent i går kveld og sjekka det . Det var 7 benker og god plass til grilling. Det er slike ting jeg syns er bra. Det er dugnad i oppgangen min i kveld, så jeg må stille opp og gjøre mitt.

    3. fruensvilje: De la de siste hellene nå i formiddag, hadde på sand og så vannet for at det skulle sette seg. Så alt kommer til å være klart til å settes på plass over helgen :o)) Vi har sårt trengt en sånn uteplass vi kan møtes på, så dette kommer til å bli veldig fint og koselig :o))

    4. Helge:Det er flott når vi kan få sånne felles samlingsplasser å møtes på. Alle hellene er lagt på vår plass nå, men vi kan ikke flytte møblene på plass på et par dager for hellene må sette seg ordentlig først. Snakket med en nabo, og vi ble enig om at vi skulle grille når alt er i orden.

    5. Tone V. Vinningland: Gleder meg til vi kan invie plassen, noe vi kommer til å gjøre på mandag. Da skal vi ha dugnad her hos oss, og ordne med blomster og busker :o))

    6. Hanne Beate: Det har kommet så mange nye beboere her det siste året, så det er viktig at vi har et sted å møtes å bli litt bedre kjent. Setter man seg på et fellesområde, er det alltid noen som kommer forbi å setter seg for å prate. Gleder meg til mandag, for da blir plassen offisielt inviet :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg