Humlevandring i Botanisk Hage

I et par år har bestisen og jeg forsøkt å kommet oss på humlevandring i Botanisk Hage, men det har ikke blitt noe av. Dette året, nærmere bestemt i dag, skal vi endelig få vært med på det. 

Ettersom jeg er så begeistret for disse lodne små brumlebassene så gleder jeg noe helt vanvittig til dette. Dersom en humle setter seg på en blomst i nærheten av der jeg befinner meg, er det fram med kamera for å prøve å få et fint bilde av den. Hittil har jeg ikke klart å få DET PERFEKTE BILDE, men jeg lever i håpet. Om det blir anledning til noe fotografering i dag, vet jeg ikke. Jeg regner med at det blir ganske mange som møter opp, og da kan det bli litt vanskelig å leke fotograf!!

Vi skal møte i Botaniske Hage kl 17, og så varer vandringen i ca 2 timer….

Bumblebee
Licensed from: sailorr / yayimages.com

#humle #humlevandring #botaniskhage #fotografering #detperfektebilde #tirsdag #mai #blogg

14 kommentarer
    1. Humlevandring – høres artig ut. Kanskje noe helt anna enn og la humla suse men det blir sikkert fint. Naturen er vakker og det er mye man kan se. Gikk en tur søndag formiddag og da sÃ¥ jeg 2 ekorn løpe over veien. Det er slike ting som er moro i hverdagen.

    2. Helge: Ja jeg tror dette blir en fin tur igjennom haven :o)) Vi har et mørkebrunt stort ekorn, som klatrer opp og ned på veggen av blokkene. I går hang den ovenfor stuevinduet mitt å kikket inn ;o))

    3. Elevele: Det skal bli ordentlig spennende, og ja jeg hÃ¥per at jeg fÃ¥r tatt noen bilder…. Jeg hÃ¥per ogsÃ¥ at været holder, for det er grÃ¥tt ute og innimellom kommer det litt regn :o(

    4. Hørtes artig ut :)) De er flotte på bilder..så håper du får noen fine..men det viktigste er opplevelsen og å kose seg med det en ser :)) Fin dag videre <3

    5. Kjempegøy å ta bilder av humler, og nå har jeg funnet ut hvordan jeg skal gjøre det også, med mobilen 🙂 Gleder meg til resultater 🙂

    6. Jøss..så artig! finnes det humlevandringer også ja..hihih..herlig! Da gleder jeg meg til humlebilder!!

    7. SÃ¥ artig med humlevandring! En dag nÃ¥ nylig gikk jeg forbi ei selje hvor det summet av humler, – finner nok mye søtt og godt i blomstene/gÃ¥sungene. Det hender det kommer inn humler ogsÃ¥, men der klarer de seg dÃ¥rlig og mÃ¥ ut sÃ¥ fort som mulig.

    8. annebe: Det var ordentlig gøy på humlevandringen, men ganske kjølig. Det var ikke så mange humler ute, men jeg klarte å fange en stor jordhumle i en glasskontainer for å se på. Den var så vakker, og litt irritert for at jeg hadde forstyrret den i sankingen av nektar ;o))

    9. fruensvilje: Det ble dessverre ikke anledning til å få tatt bilder av humlene, men jeg fikk da noen av blomstene. Dessverre var det litt kjølig, og derfor var det ikke så mange humler ute.

    10. frodith: Ble ingen humlebilder, glemte det bort for jeg ble så opptatt av å finne og fange dem. Klarte å fange en stor jordhumledronning i et glass. Skal tilbake igjen når det har blitt varmere i været, og solen skinner, å da blir det bilder :o))

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Disse vandringene arrangeres av foreningen “La humla suse”. De har ikke bare slike vandringer, men ogsÃ¥ foredrag for kommuner, bedrifter og publikum. Var veldig gøy i gÃ¥r, og jeg fikk fanget en stor en som vi kikket pÃ¥ :o)) Noen bilder ble det ikke, for jeg hadde mer enn nok med Ã¥ lete etter humlene ;o))

    12. Hanne Beate: Selje er en av mange steder hvor humlene trives. Selv har jeg en stor klokkebusk i bedet mitt, og når den blomstrer er det fult av humler i den. Vandringen var veldig morsom, og jeg klarte å fange en stor jordhumledronning, som vi kikket på før hun fikk gå tilbake til arbeidet. Det var kaldt så de fleste humlene hadde gjemt seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg