Nye muffins- og brødformer

Etter at jeg hadde vært til behandling i går dro jeg en tur på EuroPris Lørenskog for å kjøpe inn noen søte brødformer, som jeg så bloggeren Anne Brith brukte da hun bakte saftige og hærlige fletteloff for noen dager siden. Du kan se innlegget på bloggen hennes HER. Jeg falt plask for disse søte formene i mintfarge, og bestemte meg for å skaffe dem. 

Jeg dro på den lokale EuroPris butikken tidligere i uken, men der hadde de bare to av fargene (gul og lys blå). Siden jeg er så glad i rosa måtte jeg jo også ha en i den fargen også :o)) På Lørenskog har de en større butikk, så jeg tenkte at sjangsen for at jeg fikk tak i formen der var stor. De hadde det, og i tillegg hadde de muffinsformer i samme farger som jeg også kjøpte :o))

   

Da jeg kom hjem fikk jeg så lyst på muffins, og jeg hadde en Toro pakke med sjokolademuffins som snart gikk ut på dato. Jeg hadde laget røren, hatt de i former og stekt dem innen det var gått en time. Oj så godt det luktet over hele kjøkkenet. De var til i dag når bestisen kommer på besøk, men jeg vet at vi ikke spiser opp alle disse på en kveld så jeg lot meg friste til et par stykker til kaffen på ettermiddagen.

De er så utrolig søte disse formene, både muffins- og brødformene. Sistnevnte er akkurat passe store til meg, og er samme størrelsen som de brødene jeg vanligvis pleier å kjøpe på Meny. Det er lenge siden jeg har bakt brød selv, men nå har jeg altså tenkt å prøve meg på det :o)) 

Baker du mye?
Hva baker du da?

#europris #brødformer #muffinsformer #muffins #brød #bake #annebrith #bake #kjøkkensmaskin #electrolux #mat #kaker #lørdag #mai #blogg

14 kommentarer
    1. Gratulerer med nytt bakerutstyr. Det der var pene og sikkert gode muffins. Dagen har vært en dum dag på mange måter men skal snart ut entur. Drar til en anna kant av byen og går en skogstur derfra, tar med meg litt niste og drikke. Tenkte først på en engangsgrill men det blir mye og dra med seg. Ellers har bydelen festival idag, høres musikk fra en scene her nede, det rappes, danses og før det var det noe latininspirert samba, tror det snart er over. Det blir mye av slike festivaler og dager utover. Hvert lille sted eller grend skal ha en festdag.

    2. så flotte de var! ja det blir jo så godt da..med hjemmelaget brød…namm..Bakte mye før..men ikke nå.. Kos dere! og ha en god kveld!

    3. Så flotte muffins og former! Det er mye mer gøy å bake når man har bra utstyr og litt farge på ting. Jeg har også muffinsbrett, og de er så kjekke for at muffinsene skal beholde fasongen. Jeg er glad i å bake, og helst gjærbakst eller langpannekaker, – de er så kjekke å putte i fryseren og ta fram til gjester. Paiform mangler jeg, – skal ta meg en tur innom Europris og se om jeg finner det der.

    4. Helge: Tusen takk :o)) Til å være posemuffins er de ganske gode, men litt søte. Lønner seg nok å lage fra bunnen av, så kan man dra ned på sukkermengden. Det er koselig med sånne bydelsdager. Vi har det er i Oslo, og jeg regner med at det ikke er lenge til vi får informasjon om hva som skal foregå :o))

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg syntes det er veldig gøy å bake, men det er jo bare meg som spiser av det (for det meste) så det kan ikke bli for ofte. Det er mye godt brød i butikken, men baker man selv kan man jo eksprimentere litt å lage et brød man ikke får kjøpt :o)) Vi hadde en veldig fin av og avslappet kveld… Masse skravling :o))

    6. Hanne Beate: Ja, jeg forelsket meg i dem med en gang, da jeg så dem inne på Anne Brith sin blogg. EuroPris har egen hjemmeside, og du kan sjekke der om akkurat din butikk har det du skal ha. Jeg må jo innrømme at det gjærbaksen jeg fixer best, og det er så greit å ha litt i fryseren som du sier. Jeg hadde tenkt å prøve meg på noen kjeks i dag, men så greide jeg å skjære meg i fingeren i går. Den er litt hoven og vond, så jeg tror jeg venter til den har roet seg litt :o)) Ha en strålende søndag!

    7. frodith: Hmmm, muffinsen ble veldig gode, litt søte kanskje men gode :o)) Jeg bakte ikke så mye før jeg heller, men etter hvert som jeg la til et ekstra år så begynte lysten og gleden å komme. Ikke for mye da, for stort sett er det jo bare jeg som spiser det……!!!

    8. fruensvilje: Ja, var de ikke :o)) Jeg hadde tenkt å bake kjeks i dag, men så klarte jeg å skjære meg godt i pekefingeren i går…. Nå er den litt hoven og øm, så jeg venter med baking til den har roet seg litt!!

    9. Tone V. Vinningland: Jeg ble så forelsket i disse formene, at jeg klarte helt enkelt ikke å la være å kjøpe dem, hihihi!! Muffins er godt, så altfor godt!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg