Min tur…

Noe av det fineste som finnes, er når en av kattene kommer opp i senga på morningen for å si god morgen på sin måte. I går morges var det Ronja som kom, noe hun ikke gjør så veldig ofte, og da er det ekstra koselig når hun gjør det. Hun kom helt opp til ansiktet mitt å dyttet litt til meg og mjauet litt, før hun la seg inntil meg i armkroken. Der lå hun å malte høyt å ville at mamsen hennes skulle rufse pelsen, og kose med henne en stund.

Jeg hadde satt alarmen sånn at jeg skulle komme meg opp litt tidlig, og ikke sove bort hele formiddagen. Når Ronja først hadde lagt seg godt til rette, så ville hun ikke gå igjen med det første. Derfor ble det ikke like tidlig som jeg hadde tenkt meg, hihi!!

Når jeg først kom meg ut av senga, fløy jeg rundt å ryddet og ordnet litt i heimen. Det var nemlig min tur til å by på middag når bestisen kom til meg litt senere. Da ville jeg jo at det skulle se sånn någenlunde ryddig og ordentlig ut. Ikke det at hun hadde brydd seg, tror jeg, men jeg hadde det!
 

Laughing woman listening to friend
Licensed from: Creatista / yayimages.com

Det er aldri mangel på samtaleemner når bestisen og jeg møtes…. Til tider kan vi være veldig talatrengte å snakker nesten i munnen på hverandre, noe som sikkert er veldig merkelig å høre på for andre. Som regel får vi med oss hva den andre sier, men det hender jo at det glipper noen ganger også, hihihi!

I går serverte jeg en gryterett med pasta som jeg hadde laget helt fra bunnen av. Dette var noe jeg begynte med en gang jeg hadde bestemt meg for å ha gryterett, og så hadde jeg ikke noen pose. Jeg syntes da at den jeg laget selv var mye bedre, og har fortsatt med å gjøre det. Jeg hadde kun dette i denne gangen: karbonadedeig, ca 450 gr, 1 boks m/hakkede tomater med hvitløk, 1 mellomstor løk, 1 grønnsaksbuljong, passe vann + litt matfløte for fyldigere smak. Den ble litt tynn, så jeg spedde på med litt jevning. Krydret med salt, pepper, urtekrydder, hvitløkspulver og oregano. Bestisen forsynte seg to ganger, noe som betyr at den ikke smakte så aller verst, hihii!!

Da jeg skulle forte meg å kutte opp løken, klarte jeg å kutte meg i pekefingeren. Det var ikke lange kuttet, men det var dypt å blødde en del. Nå i dag er det fortsatt vondt, og litt hovent så jeg smurte det inn med Helosan sårsalve å satte på plaster igjen. I morgen er den nok god som ny, og skulle den ikke være det har jeg time hos legen på morningen…!!

Når middagen hadde sunket litt, fant jeg fram resten av kransekaken fra 17 mai og muffins til oss, som vi koste oss meg. 

Da vi begynte med disse lørdagstreffene hos hverandre for noen år siden, la vi lista veldig høyt når det gjaldt maten vi serverte. Jeg husker at jeg hadde store kvaler over hva jeg skulle finne på, og om det kom til å bli godt. For jeg må jo bare innrømme det, noen kokk er jeg ikke…. Nå har vi senket lista betraktelig, og det dreier seg ikke så mye om hva vi skal spise. Det kan like gjerne bli grillpølser i lompe eller potetmos, som kylling med innbakt hvitløksmør og masse tilbehør eller også noe annet innviklet hvis man har lyst!!

#venninnetreff #besøk #bestis #godmat #mat #gryterett #katter #kos #ronja #ronjathecat #kransekake #muffins #lørdagskos #skade #lørdag #mai #blogg

18 kommentarer
    1. Koselig med kattene som hilser deg godmorgen da :)) Man fÃ¥r liksom fiksa opp litt i hjemmet nÃ¥r man fÃ¥r besøk….koselig Ã¥ ha det sÃ¥nn ganske ryddig da i alle fall :))
      Skjønner at dere hygger dere..og det enkle er ofte best sånn er det med mat også :)) Fin dag videre <3

    2. annebe: Jeg skulle ønske at jeg hadde tid til den type kos hver morgen, men dessverre har jeg aldri tid til det. Nå ligger begge pusene ute på balkongen å koser seg i sola :o)) Jeg det er alltid så hyggelig når vi møtes for å lage litt god mat og skravle :o))

    3. så trivelig å ha middag hos hverandre på lørdagane,slik hadde jeg det med ei vennine den gang elsdte min var baby,da jobbet pappaene borte hele uken )
      det er viktigst å ha det hyggelig ja og den enkle maten er ofte den beste til syvende og sist

    4. fruensvilje: Ja jeg ser fram til disse lørdagene våre, alltid like hyggelig :o)) Vi fant ut etterhvert at det ikke var nødvendig å styre så fælt med maten, for det var jo ikke den som var viktigst :o))

    5. Det er jo sÃ¥ lurt det dere gjør..treffes og lager god mat..særlig nÃ¥r man er alene..sÃ¥ fÃ¥r man selskap og noen Ã¥ spise med engang i blant…og det er jo hyggelig Ã¥ ha noe Ã¥ se frem til!! Høres godt ut med den gryta da…nammis…ha en god kveld!

    6. Kattepuser er en fin måte og bli vekt på. Nå er det sommer ute og endel plenklipping venter på meg iløpet av uka. Det er det jeg liker best ved hagearbeid, raking hater jeg.
      Ellers har jeg vært endel ute i naturen i helga. En koselig tur lørdags kveld til tjernet Hvalsdammen på den andre siden av byen. Og i dag 2 skogsturer. Så nå beina hvile litt. Satt på bordvifta mi nå som blåser godt. Har ei på sovrom som jeg bruker innimellom, godt og få litt sirkulasjon i lufta.

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Vi begynte med disse sammenkomstene for noen år siden, da bestisen mistet broren sin. De bodde sammen, og han døde under tragiske omstendigheter. Da foreslo at vi kunne gjøre dette, for at hun ikke skulle sitte alene i tillegg til at det var veldig koselig :o))

    8. Helge: Det er veldig koselig å bli vekket på den måten, men det blir jo veldig vanskelig å komme seg opp. Kattene har en tendens til å male høyt og hypnotiserende, og da er det lett å sovne igjen. Jeg har ikke vært ute i dag, men sittet på balkongen å lyttet til en lydbok på Storytel :o))

      Det har sikkert vært fint ute i skogen nå, som det er så fint vær :o))

    9. elisebr: Det å være sammen med en god venninne, prate og spise gode mat, er gull verdt :o)) Fingeren min har blitt mye bedre, og er ikke hoven lenger. Takk for at du spurte :o))

    10. SÃ¥ koselig Ã¥ treffes sÃ¥nn hver lørdag! Man fÃ¥r heldigvis mye god mat som er lettvin Ã¥ lage, for Ã¥ stresse med det er ikke noe gøy. Takk for tips om nettsiden til Europris, – jeg fant paiformer der i samme serien som formene dine, og de har de pÃ¥ lager her jeg bor. Ha en god kveld, og hÃ¥per været er like fint der som her!🌞

    11. Hanne Beate: Bare hyggelig, og så flott at du fant ut at de hadde det du så etter :o)) Jeg kan ikke få sagt hvor stor pris jeg setter på disse lørdagskveldene. Vi har kjent hverandre i mange år, og kan prate om alt og ingenting :o)) Ha en riktig god kveld du også :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg