Balkongliv med lydbok

Da jeg sto opp trodde jeg ikke at vi skulle få noe godt vær, men sakte forandret været seg ettersom timene gikk. Plutselig forsvant det grå skydekket, og himmelen var blå. Sola kom og skinte og varmet så godt. Når den traff balkongen min var jeg ikke sen om å gå ut for å sette meg.

Jeg tok med meg mobilen og høytaleren min, litt klaldt drikke og satte meg godt til rette for å lytte til lydboka mi. Akkurat nå holder jeg på med Harry Potter bøkene, som jeg også har i innbundet utgave i bokhylla. Jeg har jo sett alle filmene, på tv, dvd og på kino, men aldri klart å lese meg igjennom mer enn halve første boken. Med Storytel er det lettere, for der kan jeg bare lene meg tilbake og lytte til boken. Når det gjelder Harry Potter er det Stephen Fry som leser, og han gjør virkelig en flott jobb av det. Jeg ble ferdig med bok 3 Fangene fra Askaban, og hadde egentlig tenkt å gi meg med det. Klarte ikke helt å stoppe og fortsatte en time inn i Ildbegeret, før jeg måtte begynne med litt middag :o))
 

Blue chairs and table on a mediterranean balcony with nice view
Licensed from: martinm303 / yayimages.com

Jeg må si med en gang at jeg ikke har så flott utsikt fra min balkong, men jeg ser jo vann jeg også. Ikke så langt unna ligger Østensjøvannet, som glitrer så fint mellom løverket når sola skinner. På sånne fine dager som vi har hatt i dag, er det så deilig å sitte der ute og slappe av å nyte dagen.

Tidligere i dag fortalte jeg at jeg hadde kuttet meg i fingeren, pekefingeren, og at den var veldig vond og hoven. Jeg klempte på en tupp med Helosan salve og satte på plaster, og det ser ut som har gjort underverker. Fingeren ser helt fin ut igjen, og den er bare litt øm når jeg klemmer på den. Litt dumt at jeg var så uoppmerksom med kniven i går, for jeg hadde tenkt å bake kjeks i dag…. Jeg får se hvor mye energi som er igjen etter at jeg har vært hos legen og trening i morgen!!

Sjekket akkurat yr.no for å se hva slags vær vi får i morgen, og det ser lovende ut :o))

#balkongliv #nyte #lytte #lydbok #storytel #harrypotter #fangenefraaskaban #ildbegeret #bøker #utsikt #vær #sol #pekefinger #skade #leges #søndag #mai #blogg

6 kommentarer
    1. Ja det var jo en riktig flott balkong!! DER skulle vi vært…hihih..men ja..vi fikk jammen et flott vær! SÃ¥ herlig Ã¥ sitte Ã¥ lytte..og klare Ã¥ ikke tenke pÃ¥ alt annet…ha en god kveld!

    2. fruensvilje: Ja det er sant, og nå får vi krysse fingrene for at vi får mange fine sånne soldager ute. Vi har jo fått så fin uteplass, som er perfekt å sitte på hvis balkongen skal bli for varm :o))

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Tenk å våkne til den utsikten hver morgen, hadde ikke vært meg i mot nei :o)) Jeg er virkelig glad for at jeg oppdaget Storytel, for nå kommer jeg meg igjennom bøkene jeg ikke klarer å lese selv :o)) Ha en riktig god kveld du også!

    4. Balkongliv er en fin ting. Prøvde det litt men ebst når det ikke er så mange lyder av trafikk, musikk og fra fotballbanen. I så måte er søndag morgen en fin tid til det. Kan hende at jeg tar madrassen utpå der og sover litt. Bøker om HP er neppe noe for meg, men så ltt av en film på TV og det var fantasi det.

    5. Helge: Det er deilig å sove ute på balkongen, noe jeg har gjort når det har vært for varmt å sove inne på sommeren. Jeg elsker HP bøkene og filmene, og alt innen den sjangeren. Når det er sagt så liker jeg å lese alle sjangere :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg