Legebesøk og trening….

Jeg blir like overrasket over at jeg faktisk finner en parkeringsplass, når jeg skal til legen. Etter at det gamle Oppsal senter ble revet, for at nye boligblokker og nytt senter bygges, har det vært et mareritt å finne en parkeringsplass. De opprettet en provisorisk plass med noen få plasser, hvor brukere av bibloteket og eldresenteret samt pasienter til legesenteret må sloss om. I dag var det flere plasser ledig, og jeg kunne til og med velge hvor jeg ville stå :o))

Det var nesten ikke en ledig stol på legekontoret, men folk ble raskt ropt opp så innen det var min tur var vi bare noen få igjen. Litt ventetid ble det, for legen var forsinket. Da det var min tur, ble han ferdig med en pasient men det var ikke meg som ble ropt inn. Jeg satt å surret inne på mobilen og glemte helt tiden, og plutselig sto legen i døra å kikket på meg… Det var blitt min tur!

Han hadde fått svar på røntgenbildene mine, som viste en bedring fra 2013. Hvis de viste en bedring, hvorfor har jeg fortsatt vondt å ikke føler meg i form? Jeg fikk ble sykemeldt en måned fram til og med 23.06., hvor jeg skal tilbake til legen igjen for en ny vurdering! Inntil da er det bare å fortsette med trening og bevegelse, og gjøre alt jeg kan selv for å bli bedre!!

       Icon, Button, Pictogram Physical Therapy
Licensed from: mindscanner / yayimages.com

Når jeg var ferdig hos legen, rakk jeg akkurat hjem for å skifte å ta på treningstøy før jeg måtte ut igjen for å rekke timen min hos Manuellterapeuten. Vi gikk løs på øvelser for knær, hofter og armene. Er man frisk i kroppen er ikke disse øvelsene så voldsomme, men for meg er det mer enn nok å jeg blir veldig sliten av det lille jeg gjør. Jeg har alltid vært veldig myk og orket det meste, noe som gjør at jeg blir så frustrert og irritert over at jeg orker så lite nå.

Det er ikke like fint vær ute i dag, men det er ganske behagelig temperatur. Sola vil gjerne komme igjennom skydekket, men klarer det ikke helt. Jeg klager ikke for det jeg. Bare det at det har blitt varmere i været er helt fantastisk :o))

#lege #legebesøk #sykemelding #oppsal #parkeringsproblemer #parkering #behandling #trening #sola #varme #mandag #mai #blogg

8 kommentarer
    1. Bra for alt som er bedre. Det er bra at det er en lege man kan gå til når det er noe. I disse dager er det 1 år siden sist jeg var der og godt er det. Det har vært en lang dag, men fikk tid til og besøke grava til min onkel idag. Det er igrunn godt og gå litt rundt på en kirkegård. Masse minner om onkel og like bortenfor ligger ei jeg gikk i samme klasse med på barneskolen. Slik er livet. Noen må forlate oss så altfor tidlig.

    2. Ja jeg skjønner din frustrasjon over at det er bedre pĂĄ bilder og ikke i kroppen…kjenner den selv..hihih..men muskulatur og sener syns ikke pĂĄ bilder…sĂĄ det kan være der problemene ligger…du fĂĄr bare forsette som du gjør..og hĂĄpe pĂĄ bedring…BRA det ikke var verre ihvertfall.. Ha en god kveld!

    3. da fĂĄr jeg bare si lykke til videre med trening ) ikke greit ĂĄ fĂĄ bedre bilder nĂĄr kroppen ikke er pĂĄ samme nivĂĄ,men hvem hvet kanskje du blir bedre litt etter litt ,)

    4. Helge: Det er selvsagt veldig fint at noe er positivt oppe i alt dette her :o)) Jeg syntes det er noe beroligende ved å besøke graven til foreldrene, og ta en rusletur på gravlunden. Gjerne sent på ettermiddagen like før det det blir mørkt :o))

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg hadde trodd at siden bildene ikke viste noe, sĂĄ skulle jeg bli sendt videre til UllevĂĄl, men det sa han ingenting om denne gangen…. Det er veldig slitsomt og frustrerende ĂĄ ha en kropp som ikke fungerer som den skal, men jeg kan jo ikke gjøre annet enn ĂĄ trene ĂĄ hĂĄpe pĂĄ bedre tiden, hihi :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg