Cookies med sjokolade og valnøtter

Jeg satt her å sløvet i sta, og ble så fysen på et eller annet…. Problemet var bare at det var ikke noe et eller annet i skapene mine, så da bestemte jeg meg for å bake noen cookies. Jeg søkte på nettet og kom over Saras cookies på tine.no sine sider. Disse cookiene hadde både nøtter og sjokolade i seg, og det syntes jeg hørtes perfekt ut…

Det tok meg ikke lang tid å lage dem, ca 40 minutter fra jeg startet til de var ferdig stekte :o))

Dette trenger du:
200 g meierismør, 300 g sukker, 275 g hvetemel, 1 ts bakepulver, 1 ts vaniljesukker, 2 egg, 50 gr mørk sjokolade, 50 gr hvit sjokolade og 1 dl valnøtter eller andre nøtter (denne mengder gir ca 30 cookies, hvis du ikke lager dem for store)

Slik gjør du:
Hakk sjokoladen og nøttene grovt. Rør smør og sukker hvitt. Tilsett egg, mel, bakepulver, vaniljesukker, sjokoladen og nøtten og kjør deigen i kjøkkenmaskinen til den er glatt og fin. 

Form små topper ved hjelp av skje og dem på stekeplaten. Sørg for at du har såpass godt mellomrom mellom cookiene, da de vil flyte utover..

Cookiene stekes midt i ovnene på 200 C i ca 10 minutter. Jeg laget mine ganske store, og da måtte de stå i ovenen i ca 15 minutter. Når de er ferdig stekt lar du dem avkjøle seg litt på stekebrettet, før de flyttes over på rist.

Jeg tok akkurat en til en kopp kaffe, og de smakte helt himmelsk, mmmmm :o)) 

#bake #kaker #cookies #sjokolade #valnøtter #torsdag #mai #blogg

14 kommentarer

Siste innlegg