Nå er det Forden’s tur

Det er en stund siden Forden var inne på verkstedet til en sjekk, men på torsdag kl 07:00 skal “han” inn… Vi nermer oss sommeren med raske skritt, og da er det ganske vanlig at jeg er mye på farten. Bilturer både hit og dit med kamera i sekken, og da er det greit å vite at bilen er i orden. For jeg har opplevd å stå veeeeeldig mange mil hjemmefra med en bil som ikke ville mer…. Det var ikke spesielt festlig kan jeg love.

I anledning verkstedbesøket har jeg også booket “han” inn til en grundig vask, både utvendig og innvendig. Det skal skje etter jobb i dag. Vanligvis er Forden sånn fin og rød, som på bilde under, men akkurat nå har den et gult teppe over det hele pga av all pollen som har føyket rundt den siste tiden. Jeg kunne ha fått time i går, men jeg tenkte at det var best å vente til dagen før sånn at den var så ren som mulig.


(hadde ikke noe nytt bilde, så det fikk bli et fra da Forden var ny)

#ford #fordfocus #forden #renogpen #vask #rengjøring #verksted #service #sommer #juni #blogg

18 kommentarer
    1. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Ja, den har stirret så missfornøyd på meg en stund, siden vasken skulle ha vært gjort for lenge siden, hihi!!

    2. Monica: Ja det har du rett i :o)) For den følelsen jeg hadde da jeg satt fast på Vestlandet med to små puser i bur, og ikke kom noe sted var ikke gøy. Ha en strålende dag :o))

    3. Tone: Det gjør jeg også, hihi… Ja, superviktig å få sjekket at alt er i orden, for det er ikke noe gøy hvis noe går i stykker, og man er milevis hjemmefra!!

    4. Godt å stelle med bilen. Min Golf trenger litt fiks men jeg har en gubbe som skrur så akkurat dette fikser han. Ser det er mye pollen ute, hagebordet gulner hver dag av et tynt lag. Tenk alt vi puster inn!

    5. Bil som funker må man ha.. fin bil du har … skulle helst sluppet det pollenstøvet.. men det verste er vel snart over tror jeg :)) Kos deg i regnværet <3

    6. Er best å ha bilen i orden når man skal på langtur i hvertfall. Og det blir som oftest mest kjøring på denne årstiden… Jeg har også hatt min inne til service og pustet lettet ut i år ,at den ikke kostet så himla mye…. For i fjor var et sørgelig år

    7. Ida Caspara: Ja jeg må ta vare på’n vettu, sånn at det blir mange fine turer :o)) Bestisen og jeg har en lang liste over steder vi har lyst til å besøke i sommer, men pga forutsette hendelser kan det hende vi må begrense reisen noe. Ha en fin kveld :o))

    8. Veronica Rona: Jeg kjenner at det er pollen ute, på halsen min… Det krisler i halsen og nesa renner litt, men jeg overlever nok :o)) Før så klarte jeg faktisk å fikse småting på bilen selv, men nå er jo omtrent alt under panseret datastyrt så det går ikke. Skal bli godt å få det overstått, bare så surt at jeg må stå opp så tidlig, jesp! Må levere den kl 7.

    9. annebe: Tusen takk :o)) Etter kattene er nok bilen min mitt kjærest eie så det er veldig greit at den går som en klokke, hihi!! Jeg håper virkelig at vi snart slipper for all pollen, for det klør i halsen… Ha en fin kveld :o))

    10. maiken: Jeg krysser fingre, tær og alt annet som kan krysset for at det ikke blir dyrere enn selve servicen ;o)) Jeg har vært heldig så langt, men bilen begynner å bli eldre å da kan det fort bli noe!!

    11. Så fin bil og nydelig rødfarge! Mye triveligere å sette seg inn i en bil som en ren både utenpå og inni, – min skulle også hatt en rufs. Bra å ha service iblant så man er mer sikker på at bilen går som den skal.

    12. Hanne Beate: Tusen takk :o)) I fjor begynte jeg å levere bilen til vask, i stedet for å ta den i maskinen. Så nå blir bilen ren inni alle kriker og kroker :o)) Jeg hadde ikke service i fjor ettersom jeg hadde EU-kontroll, så da var det på tide i år :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg