Noen av naturens vakrest….

Bare i løpet av kort tid har det nærmest eksplodert med farger, i alle blomsterbedene omkring blokkene våre… Varmen som kom først, etterfulgt av regnet har gjort store forandringer. Jeg har frisk i minnet hvor trist jeg syntes det var at våren lot vente på seg, men nå er alt det passert å vi har kommet inn i første sommermåneden med stor S :o))

Da jeg var ute med litt søppel tidligere i dag, tok jeg med meg mobilen for å ta noen bilder av litt av blomsterprakten ute.

Utenfor den ene inngangsdportalen i blokken nedenfor, står det to store prakteksemplarer av noen rododrendon. En rosa og lilla :o))

Tror dette er en lilje, og jeg bare elsker fargene på den. Synd jeg ikke hadde kamera med ut, for det kunne ha blitt noen veldig fine dråpebilder :o))

Den nye uteplassen våres er helt ferdig nå, og det siste som kom på plass var to store krukker med planter. Her skal de bli fint å sitte utover sommerkveldene, fyre opp grillen å kose seg med litt god mat :o))

Det finnes mange vakre blomster, men se på disse flotte rododendron-blomstene da!! De er jo bare helt nydelige. Da jeg sto der for å ta bilder av blomstene, ble jeg helt omsværmet. Det var fult av humler inne i blomstene, og siden jeg sto med nesen tett på så fløy de rundt omkring meg når de skulle flytte seg til neste blomst. Dessverre ble de så dårlige, bildene altså, at jeg slettet dem når jeg kom inn!!!

#natur #blomster #planter #liljer #fargesprakende #farger #grønt #rododendron #uteplass #vakkert #sommer #juni #blogg

6 kommentarer
    1. ja det var mange vakre bilder av en vakker blomst! ja jeg ogsÃ¥ ble om svermet av humler nÃ¥r jeg drev Ã¥ tok bilder av disse her…herlige matfat!!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk :o)) Ja humlene hadde mer enn nok å ta av her! Jeg går bare å venter på at klokkebusken min skal åpne blomstene sine, for da kommer humlene i svermer til meg :o))

    3. fruensvilje:Tusen takk :o)) Man lærer så lenge man lever, hihi! Jeg var sikker på at det var liljer jeg. Du er langt mer kunnig på dette området, så jeg er helt sikker på at du har rett :o))

    4. Hanne Beate: Tusen takk :o)) Det er flott utenfor alle blokkene, men i blokken nedenfor er det ekstra flott. En tidligere blokktillitsmannen viste hva han gjorde da han plantet utenfor :o)) Jeg er glad for at vi har så mange fine planter omkring oss, for jeg ser at det er ikke helt sånn der det er nybygget.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg