Tett på naturen…

Da jeg var på “Humlevandring” i Botanisk Hage for en stund siden, fikk vi låne noen små glass som vi kunne fange humlene i for å se nærmere på dem. Jeg har siden den gangen vært på jakt etter et slikt glass. Så i forrige uke var jeg innom bokhandelen på Bryn senter, og der hadde de flere varianter og størrelser. Jeg syntes at den minste størrelsen var perfekt, og identisk til den jeg brukte på “Humlevandringen”, så jeg kjøpte et :o))

Nå kan jeg komme tettere på innsekter av alle slag, og studere dem uten at jeg behøver å bli stukket… Det er ikke luftehull i disse glassene, så det er viktig at småtassene ikke blir for lenge i glasset. Jeg vil jo bare se på dem, og ikke ta livet av dem!!

#natur #innsekter #humler #innsektglass #tettpå #studere #sommer #juni #blogg

16 kommentarer
    1. Dete kan bli en fin hobby for deg, få med deg noen og dra ut i naturen. Når det tørker opp og sola er i humør kan man ha mange fine opplevelser i skogen.

    2. Sikkert helt ok, men jeg har absolutt ikke noe behov for å studere sånne kryp nærmere. Ikke misforstå, er ikke redd dem eller noe, men … ja, det er bare sånn det er.

    3. Helge: Jeg har nå tenkt til å fange noen humler i glasset, for å se litt nærmere på dem… Kanskje jeg kan få noen gode nærbilder igjennom glasset også, men det beste er jo å fange dem på kamera utenfor :o)) Det blir nok noen turer ut i naturen når regnet forsvinner :o))

    4. annebe: Innsektsglassene er nok laget for barn, som også har stor glede av dem :o)) Jeg er jo så glad og interessert i humler, så det er nok mest når jeg ser de jeg skal ta fram glasset!

    5. Marit: Hihi, vi kan ikke alle være like interessert i de småtassene som kryper rundt på bakken :o)) Jeg kommer nok til å bruke glasset til å kikke på humler, disse søte brumlebassene :o))

    6. fruensvilje: Glasset kommer definitivt til å bli med på turene ut i sommer :o)) Å det er nok mest humler som kommer til å bli beskuet i det, tenker jeg :o))

    7. karidansen: Det viste ikke jeg heller før jeg var på Humlevandring, for en måned siden :o)) Jeg syntes det var spennende å komme så tett på humlene, og studere de på nært hold :o))

    8. frodith: Hihi, ja du kan det helt med ro, edderkoppen er bare av plast :o)) Jeg syntes jo de er søte også jeg da, men det blir nok ikke så mange av de opp i glasset!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg