Sjokolade og walnøtt cookies

Det var blitt tomt for cookies i boksen, så på formiddagen i dag satte jeg i gang å lage noen nye. Jeg har helt sluttet med å kjøpe, og baker dem heller selv. Oppskriften på disse deilige cookiene kan du lese om i innlegget HER. Forrige gang jeg bakte dem, så brukte jeg sjokolade fra plater i stedet for pletter. Det var ikke så vellykket, for de smeltet med en gang de kom i ovnen, og det var ikke meningen. Det resulterte også i at de fløt mer ut enn de skulle.

Nei, her skal sjokoladen holde formen slik at man må tygge på den, som med nøttene, etter at cookiesene er stekt. 

Denne gangen brukte pletter, og jeg passet på å lage emnene mindre enn forrige gang og de ble akkurat så store som de skulle være. Jeg har ikke smakt på dem enda, men om litt skal jeg ha meg en kopp kaffe og da passer det godt med en eller to ved siden av :o))

#cookie #sjokolade #sjokoladepletter #walnøtter #kjeks #bake #baking #tasty #sommer #juni #søndag #blogg

8 kommentarer

Siste innlegg