Midsommernatt’s søvn

Det har blitt noen grytidlige morninger og lange og sene dager på D-mennesket meg, noe jeg merket godt i går kveld. Vel egentlig merket jeg det før jeg var ferdig med å spise middag, for jeg klarte nesten å sovne mens jeg satt å ventet litt mellom to porsjoner, hihi!! Så kom det seg litt igjen etter at jeg reiste meg å ryddet og fikk unna oppvasken.  Ut på kvelden igjen derimot begynte øyelokkene å bli ekstremt tunge, så D-menneske meg gikk å la meg før midnatt…

Jeg sovnet med eneste gang, og sov tungt og godt igjennom hele natten… Ikke en eneste gang var jeg våken, og som et resultat av det våknet jeg til og med før klokken ringte i dag. Da satt en svarttrost i Tujan min å kvittret så vakkert, at jeg ble liggende en liten stund å høre på den innen den fløy videre. Ikke ille å våkne på den måten vel :o))

Morning fishing
Licensed from: Givaga / yayimages.com

Bestisen var til ny undersøkelse på Radiumhospitalet i går, denne gangen under lett narkose. Jeg kjørte henne bort tidlig på morningen, men jeg hadde ikke anledning til å være der sammen med henne. Det var jobbedag for meg. Etter undersøkelsen fikk hun en helt ny beskjed fra den nye legen hun var hos. Svultsen hun har, er såpass stor at de må redusere den med cellegift før de kan operere den ut. Det var jo ikke akkurat det hun hadde ønsket å høre. Hun må først ta 3 kurer med 3 ukers mellomrom, og så må de se hvor mye den har minket. Er det ikke nok, så må hun ta 3 kurer til. Hun ble med hjem til meg å var der i noen timer, for å slippe å være alene og for å prate litt. På ettermiddagen kjørte jeg henne hjem igjen.

Sommeren blir litt annerledes enn det som var plantlagt, men sånn er det noen ganger…..

#sove #sovegodt #sommermorgen #sliten #hvile #radiumhospitalet #kreft #kreftbehandling #sommer #juni #onsdag #blogg

14 kommentarer
    1. annebe: Det er veldig tøft med cellegift og skremmende, men når det er nødvendig for å minske på svultsen, som igjen vl gjøre at de får med seg alt på engang så er det jo positivt :o))

      Jeg kjenner at flere morgener med sol, blå himmel og fuglesang er det jeg trenger utover :o))

    2. Uff det var trist , men så lenge hun vet hun BLIR bra, er det jo bra 🙂 Og at du kan være hos henne er supert <3 Deilig med sommer uansett, selv om den ikke ble som planlagt.

    3. Dagen er fantastisk nå om dagen, lenge lys og herlige morgentimer. Man kan liksom kjenne hvordan hverdagen våkner tidlig om morran. Innimellom er jeg tidlig oppe slik at jeg kan oppleve dette. Bra at man kan få hjelp på sylkehuset når man trenger det. ønsker henne alt godt i så måte.

    4. frodith: Ja, det var ikke dette hun trodde hun måtte igjennom. Det viktigste er at behandlingen fungerer, og at hun slipper unna med bare 3 behandlinger. Jeg kommer til å stille opp for henne, så mye jeg kan og det kommer nok familien hennes også :o))

      Ja du har så rett, sommer er det uansett, og den skal definitivt nytes med og uten sykdom!

    5. Helge: Tusen takk, skal videre føre den til henne :o))

      Det er godt at sommeren har kommet, og skal jeg være helt ærlig så er dette perfekt temperatur for meg. Jeg syntes ikke det er noe behagelig når det blir for varmt. Ha en fin kveld videre :o))

    6. Uff sÃ¥ trist…og høre om bestisen..hÃ¥per det gÃ¥r bra..ja, ting blir ikke alltid som man ønsker..og man vet aldri hva som befinner seg fremover.. ønsker henne lykke til!

    7. godt du fikk sove hele natten,og fuglekvitter er ikke den verste vekkeklokken.Ønsker din venninne masse lykke til,godt hun har deg som støtter henne hele veien

    8. Godt å få en skikkelig natts søvn. Men ikke godt med sykdom, bra du var der for venninna di. Håper behandlingene ikke blir så harde for henne.

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk, skal videreføre hilsen :o)) Noen ganger er det bare sÃ¥nn at man mÃ¥ sette noen av planene sine pÃ¥ hold, for Ã¥ konsentrere seg om andre ting. Denne sommeren bli annerledes, men bestisen er for det meste med godt mot… Noe som er viktig oppe i en sÃ¥nn vanskelig tid.

    10. fruensvilje: Tusen takk, skal videreføre hilsen :o)) Jeg tror at denne svarttrosten har bosatt seg inne i Tujan min, for jeg hørte den i dag også :o))

    11. BforB: Cellegift har sine bivirkninger, men vi får håpe at hun slipper unna med veldig få. Det blir en litt annerledes sommer, og høst men damen er ved godt mot å planlegger i vei ting hun har lyst til å være med på. Det er jo positivt å ha den innstillingen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg